הבלוג
כמה לוקח לקמפיין לעבוד?

כמה לוקח לקמפיין לעבוד?

בלוג שיווק דיגיטלי

אוטוטו מסכמים את 2018 וזאת השאלה שנשאלתי הכי הרבה פעמים השנה: כמה זמן לוקח לקמפיין לעבוד?

שאלה נהדרת וגם מקור ההשראה לפוסט הזה. התשובה כנראה תהיה הרבה יותר ארוכה מהשאלה.

ראשית קמפיין אינטרנט צריך פחות זמן משמעותית מקמפיין מסורתי כמו עיתונות למשל…ועדיין זקוק לזמן שלו.

אני בוחן קמפיין בדילוגים של 24 שעות, 48 שעות בשלב הראשון וזאת כדי להבין שני דברים חשובים מאוד:

  1. האם הקהל שבחרתי עובד טוב?
  2. האם המודעות שלי מגיבות טוב?
  3. האם התקציב שהקצתי מספיק לקמפיין ואינו עוצר אותו?

קמפיינים "דוממים" לחלוטין נבחן לעומק וננסה להבין מה מפריע להם להתקדם ולהתפתח.

בכל מקרה לא נעצור קמפיין אלא נעדכן אותו והסיבה היא האופטימיזציה שהמערכת עושה לקמפיין באופן עצמאי,

בדרך כלל לאחר יום או יומיים מערכות הפרסום יודעות להמשיך מכאן לבד ולשפר תוצאות וגם מחיר!

החלק השני של התשובה הוא: מה בחרנו כמטרת הקמפיין ואיזה סוג קמפיין בחרנו?

יש מספר סוגי קמפיינים נפוצים בהם אנו עושים שימוש והציפייה לתוצאה או לקמפיין עובד שונה מקמפיין לקמפיין.

גם החזר ההשקעה בין סוגי הקמפיינים הוא לא מיידי ולא מוחשי תמיד באופן ישיר ומיידי.

גם בלבול בין סוגי קמפיינים והתאמת קמפיין לא מתאים למטרה מסויימת מייצר תחושה שהקמפיין לא עובד.

אז בואו נעשה קצת סדר:

– קמפיין מבוסס חשיפות – עובד למעשה על חשיפת קהל רחב ועל זה אנחנו משלמים, כלומר כאשר המודעה שלנו מוצגת.

לכן קמפיין חשיפות עובד הוא קמפיין המוצג ונחשף במספרים גבוהים מאוד(אלפים לפחות), השלב הבא בניתוח הקמפיין הוא

כל כמה חשיפות מביאות פעולה אחרת שניתן למדוד: כניסות לאתר, פניות לקוחות, רכישות ועוד. חשוב לזכור שמטרת הקמפיין

הזה היא חשיפה והקמפיין מתאים כדי לחדור לתודעה ולהיחשף בפני קהל גדול בזמן קצר יחסית.

– קמפיין מבוסס הקלקות – עובד לפי קליקים שקהל מבצע על המודעה ועל זה אנחנו משלמים, קליק על מודעה מביא

את הגולש לאתר שלנו או לדף נחיתה והמדד לקמפיין כזה הוא כמה אנשים הצלחנו להביא אל נקודת הקצה שבחרנו.

– קמפיין דיספליי \ צפיות – קמפיין העושה שימוש בבאנרים ואמצעים חזותיים כמו סרטונים והוא מבוסס חשיפה או צפיות,
קמפיין כזה למעשה נועד ליצור צפיות איכותיות שמטרתן יצירת זכירות, מעבר אל סרטון מורחב או ערוץ, הצלחה
בקמפיין מסוג זה הוא צפיות רבות ככל שהתקציב מאפשר לזמן צפייה ממושך בהתאמה לאורך הסרט

– קמפיין המרות או מכירות – ממוקד בהגדלת מכירות ומתאים לבעלי פלטפורמות מסחר מקוון, אופי קמפיין כזה הוא עלייה בגרף מכירות,
כל פרמטר אחד פחות מעניין למעט אופי החזרה ההשקעה של הקמפיין שחייב להיות חיובי

אז כמה זמן לוקח לדברים לעבוד?  בד"כ נראה תוצאות מוחשיות לאחר 2-3 ימים אך ניתן לנתב גם את אופן ניהול התקציב כדי לגרום לקמפיין
לעבוד מהר יותר כך גם נקצר את הזמן הנדרש לקמפיין להיות באוויר. קמפיין אחד שקצת שונה הוא הקמפיין מבוסס המרות שלוקח לו
קצת יותר זמן שכן עד אשר אדם מבצע המרה, חולף זמן מסויים, וזהו גם מסוג הקמפיינים שניתן למתוח על תקופות זמן ארוכות.

באחד הפוסטים הבאים אכתוב על מאפייני הבחירה של סוגי הקמפיינים והתאמתם למטרות השיווק.

נכתב על ידיצחי צימט

הי, אני צחי צימט כבר כמעט 20 שנה בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי, שמח שקפצת לבקר ולקרוא קצת מהחומרים שלי באתר. ביום יום אני מלווה מאות חברות ועסקים, מייעץ וגם מבצע בעשרות משימות פרסום ושיווק, פיתוח אסטרטגי, חדשנות, כתיבה וקופירייטינג. בנוסף אני עוסק בהדרכה בחברות וארגונים בתחומים בהם אני עוסק. מזמין אותך להצטרף לרשימת התפוצה שלי ולהתעדכן, אפשר גם להתעדכן בערוצי המדיה החברתית בהם אני פעיל, תמיד טוב לשמור על קשר! 

עדיין אין תגובות לפוסט הזה....בטוח יש לך מה להגיד או לשאול, לא?

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *