הבלוג
קמפיין בחירות בדיגיטל – מבט מזווית קצת אחרת

קמפיין בחירות בדיגיטל – מבט מזווית קצת אחרת

בלוג שיווק דיגיטלי

הבחירות המקומיות מעבר לפינה, הארציות כבר מעבר לאופק וגם זירת הדיגיטל מתחממת.

מה שקורה כרגע ובאחוזים גבוהים מאוד ממה שיצא לי לראות … אנחנו בבית ספר לכל הטעויות האפשריות.

אז מהן הטעויות הנפוצות בניהול קמפיין בחירות ברשת?

  1. זהו הקמפיין היחיד שלא ניתן לנצח אותו בזירת האינטרנט וגם ההשפעה על דעת הקהל מוגבלת.
    בסופו של דבר אנשים מגיעים לקלפי ושם מנצחים.
  2. הבחירה במדיה הדיגיטלית רק בגלל שהיא אלטרנטיבה פרסומית זולה.
  3. המועמד עצמו לא נמצא, מגיב או מעורב – והאמינו לי לא צריך ניסיון רב כדי לזהות תגובה מצוות תגובות זוטר.
  4. הטקסט והתכנים מונוטונים ומשעממים
  5. עיסוק אובססיבי בהתנגחות ביריבים בהצגת המועמד והאג'נדה שלו
  6. שימוש בטוויטר – מדיה חברתית דלה במשתמשים ישראלים

הדגשים לניהול דיגיטל עבור מועמד או מפלגה

  1. חשוב לדבוק בנרטיב של המועמד או המפלגה, מי האדם? מה המצע? על מה הבחירות? מה המועמד שלי יכול לשנות?
  2. ניצול הפלטפורמה הדיגיטלית להעברת האנושיות של המתמודד – סיפור יומי, וידאו אישית, מפגשים מצולמים עם הציבור
  3. עשו שימוש רחב ככל שניתן בוידאו במדיות החברתיות וביוטיוב
  4. השיקו ערוץ יוטיוב ייעודי למועמד או למפלגה, אחד מהערוצים הטובים ביותר לפרסום והצגת מועמד בגובה העיניים
  5. חשוב לרכז מאמץ בהגעה לקהל זהה כמה שיותר לתומכים המזוהים, אם ישנו סיגמנט שאפשר לפנות אליו ולהגדיל אותו זה יניב פירות,
    הקהל הצעיר למשל נמצא באינסטגרם וזוהי זירה שזוכה להתעלמות מקרב המועמדים שיצא לי לראות פעילות שלהם ברשת.
  6. קמפיין בחירות ברשת הוא גם בחירה נכונה של מדיה לפרסום, חשוב לבנות ולמצוא קהלים עם ראש פתוח ולא לנסות לשכנע את מי שכבר בחר אחרת.
  7. מועמד הוא מותג אינטרנטי וכך יש לבנות את הפעילות הדיגיטלית, כל הערוצים הדיגיטליים צריכים לדבר ולשדר את האסטרטגיה של המועמד!
  8. לא להגרר לתגובות שרשרת, תקופת בחירות הופכת את הרשת לזירה רותחת וגם המתנגדים יורים לכל עבר, חשוב לא להגרר למערבולת של תגובות או
    הכפשות ולהצמד לסעיף הקודם, לא משנה מה כותבים אחרים או אומרים.

שורה תחתונה – ייתכן ולמועמד המתחרה שלכם יהיה יותר לייקים בדף אבל אם תשמרו על הקו האסטרטגי בכל נכסי הדיגיטל שלכם

ותציגו את המועמד בעזרת כל הכלים דרך הפן האנושי והישיר ובקרב הקהלים המתאימים,

יהיה לקהל קל להתחבר למועמד שלכם ולהצביע עבורו.

בפוסט הבא אדבר עם המועמדי ישירות והטיפים המתאימים להם.

תגיות:
נכתב על ידיצחי צימט

הי, אני צחי צימט כבר כמעט 20 שנה בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי, שמח שקפצת לבקר ולקרוא קצת מהחומרים שלי באתר. ביום יום אני מלווה מאות חברות ועסקים, מייעץ וגם מבצע בעשרות משימות פרסום ושיווק, פיתוח אסטרטגי, חדשנות, כתיבה וקופירייטינג. בנוסף אני עוסק בהדרכה בחברות וארגונים בתחומים בהם אני עוסק. מזמין אותך להצטרף לרשימת התפוצה שלי ולהתעדכן, אפשר גם להתעדכן בערוצי המדיה החברתית בהם אני פעיל, תמיד טוב לשמור על קשר! 

עדיין אין תגובות לפוסט הזה....בטוח יש לך מה להגיד או לשאול, לא?

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *