כולם בפייסבוק – זו כבר לא שאלה. כל אחד מכיר מישהו שפתח דף עסקי, שיתף, פרסם, קיבל לייקים. זה הפך להיות כלי שיווקי מרכזי, ואכן, יש לו פוטנציאל אדיר. אבל השאלה האמיתית היא לא האם להיות שם – אלא איך להיות שם נכון. יותר מדי עסקים פותחים דף רק כי כולם עושים את זה, בלי כיוון ברור, בלי אסטרטגיה, ובלי הבנה איך להפוך אותו לכלי עבודה שמייצר תוצאות. התוצאה? עוד דף רדום, לא פעיל, כזה שמקרין חוסר נוכחות – ואפילו פוגע במותג.
אז איך בכל זאת יוצרים פעילות שיווקית אפקטיבית בפייסבוק? קודם כל, חשוב לזכור שדף עסקי בפייסבוק הוא לא רק תוספת – הוא ממש כמו אתר. לכן צריך להתייחס אליו ברצינות: להכניס בו תכנים איכותיים, ייחודיים, כאלה שיגרמו לגולש לעצור, להתעניין ולהרגיש שהוא הגיע למקום ששווה לעקוב אחריו. התוכן הוא אולי המלך, אבל בפייסבוק הוא מתנהג אחרת. אנשים לא מחפשים מידע כמו בגוגל, אלא גולשים, בודקים, מרפרפים. ולכן התכנים צריכים להיות קצרים, ממוקדים, מסקרנים – כאלה שעושים חשק לדעת עוד.
שווה לשלב סרטונים קצרים, קטעי אודיו מעניינים, טיפים פרקטיים – כל דבר שמוסיף ערך ומתחבר לחיים של הקהל. אבל לא רק תוכן – גם שיחה. פייסבוק היא פלטפורמה אינטראקטיבית, ולכן כדאי לעודד תגובות, שאלות, דיונים. כל פנייה של לקוח, גם אם זו תלונה, היא הזדמנות ליצירת קשר ולחיזוק האמון. תגובה מקצועית, מהירה ומכילה יכולה להפוך גולש אדיש ללקוח נאמן.
עוד דרך מעולה להחיות את הדף היא לשתף חדשות מהחיים הארגוניים – השקת מוצר, קידום של עובד, השתתפות בכנס – כל אלה נותנים לדף שלכם עומק אנושי ומחברים את העוקבים למה שקורה אצלכם באמת. כמובן, אל תשכחו את הכוח של מבצעים בלעדיים לעוקבי הדף. גולשים רוצים להרגיש שמי שעוקב – מקבל. הטבה קטנה, קופון, תוכן בלעדי – כל אלה מחזקים את התחושה שכדאי להישאר מחוברים לדף.
אם באמת רוצים לבלוט, חשוב ליזום פעילויות שמעודדות השתתפות. משחקים קטנים, חידונים, תחרויות עם פרסים סמליים – כל דבר שיגרום לגולשים להגיב, לשתף ולהזמין אחרים. זה מעלה חשיפה, מייצר מעורבות, ובעיקר יוצר תחושת קהילה. ולא פחות חשוב – מדידה. פייסבוק מציעה נתונים מדויקים על התנהגות הגולשים, מאפיינים דמוגרפיים, שעות פעילות ועוד. אלה נתונים שמספקים תמונה מדויקת של מה עובד, מה פחות, ומה אפשר לשפר. ניתוח נכון של הסטטיסטיקות יעזור לכם לדייק את המסרים, להבין את הקהל ולבנות תכנית תוכן חכמה.
בסופו של דבר, כולם באמת בפייסבוק, אבל רק מי שפועל עם מטרה, הבנה ואסטרטגיה מצליח להפוך את הדף שלו לכלי שמביא תוצאות. ואם כבר להיות שם – אז שיהיה כמו שצריך:
1. דף פייסבוק מתפקד כמו אתר לכל דבר לכן מומלץ להתנהג בהתאם – הכילו בו תכנים נאותים, ודברים ייחודים שבראש ובראשונה ישכנעו את הגולש כי אכן מדובר בדף ששווה להצטרף אליו או מותג ששוה לאמץ קרוב ללב.
2. תוכן ותוכן – הגולש בהחלט צמא למידע אך מצד שני בפייסבוק הוא מתנהג אחרת מגלישה במנוע חיפוש למשל. דף הפייסבוק הוא חלון ראווה עיסקי ויאן סופי בו צריך ליצור תכנים קצרים ומיידים העשויים לעניין את הגולש ולייצר אצלו עניין בתחום העיסוק שלנו או במוצר שאנו משווקים. מומלץ להעזר בתכני וידאו, אודיו וטיפים קצרים ומעניינים שעשויים להגדיל משמעותית את כמות המתעניינים.
3. אינטראקציה = תוכן איכותי – המגמה העולמית כיום להפוך את דפי הפייסבוק והטוויר למקום של דיון ואינטראקציה עם לקוחות קיימים ומתעניינים. עודדו את הגולשים לשאול שאלות דרך דף הפייסבוק שלכם וענו בהקדם האפשרי במקצועיות ועינייניות, כל פניית לקוח ואפילו תלונה יכולים להיות מפרים מאוד והם תכנים קלאסיים לפייסבוק.
4. חגיגה אירגונית בדף שלכם – מנהל שקיבל קידום ועלה לקידמת החברה, מז”ט לעובד, השקת מוצר חדש, הופעה בתערוכה כל אלה חדשות מעניינות ומסייעות לרתום את העובדים שלנו לטובת הדף.
5. מבצעים ייחודיים לגולשי הפייסבוק שלנו – לא די בכפתור לייק או בשורה ריקה מתוכן בסגנון בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק…..מי שרוצה לסחוף ולייצר עניין קבוע חייב לייצר פעילות שיווקית קבועה בפייסבוק, כדי שלקוח ירגיש שיוצא לו משהו מהדף הזה, שהוא חבר וחברים מקבלים יותר והחשוב מכל שיש לו למה שלוב לדף לפעם נוספת או לצפות לעידכונו.
6. יצירת פעילויות המעודדות השתתפות – פייסבוק כמדיה היא שיא האקטיביזם וחשוב למנף זאת לטובת האינטראקציה השיווקית שלנו, איך ניתן ליזום זאת? אחד הכלים הטובים ביותר הם משחקים בין אם משחקים אינטראקטיביים או חידונים, יצירת תכנים שהם מעודדי שיחה ואינטראקציה בין הגולש אלינו בין הגולשים לבין עצמם.
7. מומלץ בחום למנף את יכולות החיתוך של פייסבוק – לכל דף יש מדדים וסטטיסטיקה שניתן בקלות לקרוא ולהפנים, מי הקהל הגולש אלינו באמת ויאמר לזכות פייסבוק כי יש להם נתונים שמאוד קשה להשיג במקומות אחרים. על יכולות הדפים והסטטיסטיקות של פייסבוק נפרט בפוסט נפרד וייעודי.
כולם בפייסבוק זה נכון והמאגר רק גדל, יחד עם זאת במקום בו נוהגים נכון במקביל לאינטרסים השיווקים ניתן ליצור עמודי פייסבוק עיסקיים אטרקטיביים במיוחד.


