כשאנחנו מתכננים טיול לסופ”ש, אנחנו יודעים בדיוק לאן נרצה להגיע, איזה נוף נפגוש בדרך, מתי נצא, איפה נעצור לאכול, ואיזה רגעים נרצה לזכור.
מפתיע, אבל על העסק שלנו – אותו מקום שאמור לפרנס אותנו, למלא אותנו, לקיים אותנו לאורך זמן – אנחנו לא תמיד עוצרים לתכנן ככה.
הקמתם קונדיטוריה כי אתם אוהבים לרקוח מתוק ומדויק? פתחתם משחקייה כדי לראות ילדים מחייכים?
בניתן קליניקת טיפוח כדי שנשים ייצאו עם ביטחון חדש?
נהדר. רק דבר אחד קטן הופך את החלום למציאות שמחזיקה לאורך זמן: חזון ברור, מחובר לקרקע – שמזיז אתכם קדימה ומייצר תזרים.
כי בלי תכנון קדימה – אין המשכיות. אין יציבות. אין צמיחה.
החזון הוא לא סיסמה תלויה מעל הקופה. הוא נקודת הצפון שלכם. ממנו נולדת האסטרטגיה.
ממנו נגזרת תוכנית הפעולה. וממנו נבנים החיים העסקיים שאתם באמת רוצים לחיות.
איך בונים חזון שהוא גם מרגש וגם פרקטי?
קחו שעה שקטה, דף ועט (או את הוורד במחשב), ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות.
אל תעצרו על תשובה אחת. תעמיקו. תתגרו בעצמכם. משם כבר תתחילו לראות את הכיוון:
למה בכלל יצאתי לעצמאות? מה בער בי?
מה העסק שלי באמת בא לעשות בעולם?
איך אני רוצה שיראה יום העבודה שלי בעוד שנה? בעוד חמש שנים?
מי האנשים שהעסק שלי בא לשרת? ומה הבעיה שלהם שאני יודע/ת לפתור טוב מכולם?
איזו חוויה הם מקבלים כשפוגשים אותי או את השירות שלי?
מה גורם להם להישאר, לחזור, להמליץ?
במה אני שונה? ומה אני רוצה שיזכרו עליי?
עכשיו השלב הפרקטי
כתבו פסקה אחת של חזון – כאילו אתם מספרים את זה לחבר טוב. לא בלשון גבוהה. לא עם מילים מסובכות. משפטים פשוטים שמדויקים ללב.
תרגמו את זה לתכנית פעולה – מה צריך לקרות כל רבעון כדי שהחזון הזה יתממש? (אני אעזור בזה בפוסט הבא, אל תדאגו.)
בדקו אם כל מהלך שיווקי, מוצר חדש, או שיתוף פעולה – משרת את החזון הזה או מסיט ממנו.
החזון שלכם הוא הדלק של העסק
תנו לחזון העסק שלכם מקום, תכתבו אותו, תחדדו אותו, ותפגשו אותו מדי כמה חודשים – אתם תראו שינוי.
לא רק ברמת הרווח. ברמת הסיפוק. החיבור. והמשמעות.
תנסו – זה עובד!


