בשבועות האחרונים, אני שומע את אותה שאלה שוב ושוב: “צחי, מה קורה עם בניית הקהלים בפייסבוק? הכל השתנה!”
נכון, פייסבוק (או מטא, אם תרצו) עברה טלטלה רצינית. תחומי עניין רבים נעלמו, וזה בהחלט יכול להכניס מפרסמים לסחרור.
אבל לפני שאתם נכנסים לפאניקה, בואו ניקח נשימה עמוקה ונבין שזו לא סוף הדרך, אלא הזדמנות.
האמת? עכשיו, יותר מתמיד, הכלים נמצאים בידיים שלנו.
השינויים האלה לא באו בהפתעה גמורה.
פייסבוק התריעה כבר מזמן על כוונתה להסיר תחומי עניין רגישים – כמו בריאות, דת, פוליטיקה ונושאים חברתיים שונים.
במידה מסוימת, זה גם טוב: זה מכריח אותנו להיות מפרסמים חכמים יותר, לחשוב מחוץ לקופסה וללכת מעבר לתחומי העניין הגנריים.
במקום להישען על האלגוריתם שיעשה את כל העבודה, אנחנו צריכים להכיר את הלקוחות שלנו באמת.
מה השתנה ואיך עובדים עם זה?
נכון, הקהלים המפורטים הצטמצמו, אבל זה לא אומר שאין יותר אופציות. להפך.
- לא מוצאים תחום עניין? נסו לחפש אותו באנגלית. אתם תופתעו לגלות כמה אפשרויות חדשות נפתחות בפניכם.
- כפתור הצעות: אם עד היום התעלמתם ממנו, זה הזמן להתחיל להשתמש בכפתור ה”הצעות” (Suggestions) שנמצא בכלי יצירת הקהלים.
זהו כלי מדהים שפייסבוק נותנת לנו כדי להרחיב את החיפוש ולמצוא תחומי עניין קשורים.
השינויים האלה גם מסמנים את הכיוון החדש של פייסבוק, וזהו כיוון שרוב המפרסמים כבר צריכים להיות בו – מעבר מקהלים קרים מבוססי תחומי עניין
לקהלים מותאמים אישית (Custom Audiences) וקהלים דומים (Lookalike Audiences). אלה הקהלים החזקים באמת, והם הבסיס לקמפיינים מנצחים.
קהלים מותאמים אישית
במקום לחפש אנשים שמתעניינים ב”בריאות” או “נדל”ן”, בואו נתמקד באנשים שכבר מכירים אתכם ואינטראקציה כלשהי עם העסק שלכם.
אלה אנשים עם סיכויים גבוהים יותר להפוך ללקוחות, כי הם כבר עברו שלב משמעותי במסע הלקוח.
אלו קהלי חובה שכל עסק צריך לבנות:
- מתוך עמוד הפייסבוק העסקי והאינסטגרם: צרו קהלים של כל מי שהיה מעורב בדף שלכם, לחץ על פוסטים, יצר קשר בהודעה פרטית או צפה בסטורי.
- מתוך סרטונים: קהל של אנשים שצפו בסרטונים שיווקיים שלכם. זהו אחד הקהלים החזקים ביותר, כי הוא מורכב מאנשים שהשקיעו זמן בתוכן שלכם. צרו קהלים שצפו ב-25%, 50% ואפילו 75% מהסרטון.
- מתוך האתר/דפי נחיתה: קהל קריטי ואיכותי. אלה אנשים שכבר עשו צעד אחד קדימה והגיעו לנכס הדיגיטלי שלכם. צרו קהל של כל המבקרים באתר, או קהל ממוקד יותר של אנשים שביקרו בדפים ספציפיים.
- מתוך קטלוגים: אם אתם בעלי חנות איקומרס, אל תוותרו על בניית קהל מתוך הקטלוג שלכם. זה מאפשר לכם לטרגט מחדש (Remarketing) אנשים שצפו במוצרים ספציפיים אך לא רכשו אותם.
הקהלים הדומים והשחקן החדש: Advantage+
קהלי Advantage+: זהו השחקן החדש שמבוסס על בינה מלאכותית (AI) ומאותת על הכיוון העתידי של פייסבוק.
במקום שתטרחו לבנות קהלים בצורה ידנית, אתם פשוט נותנים לאלגוריתם של פייסבוק לעשות את העבודה.
אתם מספקים קהל בסיס איכותי, והאלגוריתם מרחיב אותו בצורה חכמה ומדויקת על בסיס נתונים רחבים.
היתרון העיקרי של Advantage+ הוא ביכולתו למצוא קהלים שלא הייתם חושבים עליהם לבד, ולפלח אותם בצורה אופטימלית להשגת המטרות שלכם.
זהו כלי שחובה לנסות, במיוחד בקמפיינים שנועדו להביא מכירות או לידים.
לא לוותר על הקהלים הקרים
למרות כל השינויים, עדיין חשוב להמשיך לפרסם גם לקהלים קרים מבוססי תחומי עניין ודמוגרפיה, רק שהפעם, בצורה חכמה יותר.
נצלו את הכלים שדיברנו עליהם, חפשו תחומי עניין חדשים, והשתמשו בטקטיקות שונות כדי לבצע בדיקות A/B ולמצוא מה עובד הכי טוב עבורכם.
השינויים האחרונים הם לא משימה בלתי אפשרית, אלא הזדמנות עבורנו להיות טובים יותר.
קמפיינים מנצחים הם תוצאה של עבודה קשה, התמדה ולמידה מתמדת.
המפתח הוא להכיר את הלקוחות שלכם לעומק, להשקיע בבניית קהלים מותאמים אישית ודומים,
ולשלב באופן מושכל את היכולות החדשות של ה-AI שמציעה פייסבוק.


