צחי צימט

30 מרץ 20212 דקות

הקורונה הפכה את עתיד השיווק להווה - הכלים והצעדים בחזרה לשגרה

אין ספק שהחיים שלנו השתנו עם פרוץ משבר ומגפת הקורונה לפחות מהזווית שאני בחרתי לכתוב השינוי בחיינו השיווקיים הם לטובה, הקורונה האיצה תהליכים והכרה בלי השיווק הדיגיטלי ככלי המרכזי בחיינו.


 
אולי עוד קצת מוקדם לסכם אבל בחרתי לגעת בנקודות המעניינות מהן ניתן לתכנן לקראת העתיד הקרוב והרחוק.

הנעילה בבתים הקפיצה את השימוש בדיגיטל שנים רבות קדימה - איפה אתם בסיפור הזה?
 

 
זה התחיל מהצורך בלבצע קניות און ליין כדי לא להגיע לסופר ולפחות בימים ובשבועות הראשונים לקורונה הפחד שלט ברוב האנשים שהעדיפו לבצע פעולות און ליין.

קניות, חיפושים, הפגת מתח במדיה חברתית, צפייה בחדשות ובסרטונים האנשים רותקו למסכי הפלאפון ולמחשב וגם נוצר הרגל והכרה כי הדיגיטל הופך את החיים ליותר קלים כמו למשל הזמנה מהסופר עד דלת הבית מבלי לעמוד בתור או לחפש חנייה. התנהגות הצרכנים השתנתה. נקודה.


 
בהיבט השיווקי חייב כל בעל עסק או מקבל החלטות בארגון לראות מה הצעד הדיגיטלי הבא שלו, לדוגמה הביקוש לחנויות און ליין קפץ במאות אחוזים בשנה החולפת, יש קאמבק עצום של הקמת אתרים - כל אחד רוצה להציג את העסק שלו והשירותים שלו, דפי הפייסבוק קפצו מדרגה וגם הופיעו כלים חדשים.

המפגש הפרונטלי הפך לדיגיטלי


 
גם כאן האילוץ הפך למציאות והיא ממש לא רעה. פגישות העסקים עברו לזום, גוגל מיט ואפליקציות וידאו אחרות. אני ברמה האישית העברתי מאות שעות הדרכה ומפגשי און ליין עם קבוצות ולקוחות, המפגש הפרונטלי באמת חסר אבל גם כאן כדאי לחפש בחצי הכוס המלאה:

* פגישות עבודה הפכו להיות תכליתיות וענייניות וגרם לנו לתכנן אותן טוב ומדוייק

* איכות כלי העבודה בוידאו קפצה משמעותית

* ניתן להקליט ולהעביר לאחר מכן למשתתפים את המפגש

* הסמול טוק צומצם למינימום והפוקוס עבר לעבודה וליצירה

עסקים ונותני שירותים בהחלט לקחו את עניין המפגש הדיגיטלי הרבה צעדים קדימה ומציעים סדנאות, שיעורים ותוכן ברמה גבוהה. מה השתנה מלפני הקורונה? שהקהל מחפש און ליין ואף מוכן לשלם עליו מה שלפני הקורונה היה קשה יותר למכור ולשווק.

גם כאן כל בעל עסק או בעלי תפקיד בחברה צריכים לאמץ את עולם הוידאו הפרונטלי למוצר ושירותים קבועים בתוך ההיצע שלהם.
 

כל אחד מאיתנו זז קצת לדיגיטל - חובה להישאר שם!

כפי שכבר ציינתי העולם זז לרשת בקפיצה גדולה מאוד וכך גם כל אחד מאתנו, החזרה לשיגרה תיקח זמן והשינוי כבר התרחש, ממש באותה מידה שתקופת הקורונה היה חשוב לטפח ולפתח את הכלים הדיגיטליים חשוב כרגע להפוך את זה לשיגרה, בניית תכנית הקמה ופיתוח של כלים, חשיבה איך מרחיבים את היכולות לתקשר ולשרת לקוחות באופן דיגיטלי וכמה שיותר.

מעבר מאווירה הישרדותית לצמיחה

הקורונה והזמן הקרוב עדיין עם אווירת הישרדות, חלק מהתעשיות כמו תיירות ואטרקציות מתחילות להתאושש רק עכשיו וכולם מלקקים את הפצעים מהתקופה הכלכלית הלא פשוטה. זה הזמן ללמוד, להתפתח, להעמיק את יציבות העסק במרחב הדיגיטלי - ההשקעה היא להווה ולעתיד הלא רחוק ובשנה האחרונה הבנו עד כמה העתיד יכול להיות לא יציב.
 

    4920
    0