צחי צימט

14 ספט 20202 דקות

יסודות לפיתוח אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

אני נשאל לא פעם מה ההבדל בין קו אסטרטגי בשיווק ובמה הוא שונה בדיגיטל?
 
בפוסט הזה אני נוגע בנקודות המרכזיות ורק אוסיף כי העולם הדיגיטלי הוא כבר מזמן לא מדיה רגילה ולכן נדרשות התאמות ופיתוח אסטרטגיה ייעודית להתנהלות השיווקית בעולם הזה.
 

בהרבה מקרים החשיבה סובבת סביב מדיות פרסום, תקציבי פרסום, מדיות חברתיות ועוד.
 
כאשר קופצים לשם ללא תכנון והערכות מקדימה וללא קו אסטרטגי ברור...
 
זהו המתכון לשרוף טונות של כסף ולבזבז זמן על מהלכים שלא יעבדו או
 
כאלה שיצליחו באחוזים קטנים מאוד.
 

אם כן מהם הנקודות שחייבים לקחת בחשבון?
 

הנקודה המרכזית היא הגדלת הרווח של החברה\עסק בעזרת נכסים דיגיטליים
 
כמו אתר ומדיות חברתיות לצד קמפיינים המבטאים את הקו האסטרטגי המוביל לרווח.
 
שאר הנקודות החשובות הן:

  1. האינטרנט שינה התנהגות צרכנים ומהצד השני שינוי גדול התנהגות מפרסמים

  2. לכן שאנו ניגשים לפיתוח אסטרטגיה בה גם נרד לפרטי פרטי, אנו חייבים להבין איך הלקוח שאנו פונים אליו השתנה ועדיין משתנה, היכן הוא נמצא ומה הערכים השיווקיים שלנו שאליו הוא יתחבר.

  3. מה בעצם אנו רוצים בעבודה השיווקית בדיגיטל? כאשר אני נפגש ומלווה לקוחות לבסוף אנו תמיד מגיעים לנקודות המפתח הבאות: אנחנו רוצים להביא למקסימום מיצוי של תקציבי פרסום והשקעה של זמן בפעילות הדיגיטל, לשפר תהליכים (בעיקר קשרי ושירות לקוחות) בעזרת כלים דיגיטליים, ליצור ללקוחות חוויה מיוחדת בפלטפורמות הדיגיטליות שלנו, ליצור את הנישה והבידול שלנו ברשת וליצור חווית מותג חדשה ואחרת.

  4. שימור לקוחות, קשר חם ויצירת רכישה חוזרת - בכל תכנון אסטרטגי שימו את הפרמטרים האלה בראש הם קריטיים והם למעשה נקודת המבחן הכמותית שלנו.

דברים נוספים שחשוב לקחת בחשבון הם גורמים חיצוניים ופנימיים העשויים לסייע לנו בדרך להגדלת רווחיות:

  1. מה מצב השוק שאני פונה אליו? ואיך אני ניגש אליו בצורה נכונה ומעשירה עבור הלקוח הבוחן חלופות בשוק הזה? במקרה הזה אין תחליף לחשיבה יצירתית והצעות בעלות ערך מוסף ללקוחות

  2. איך המתחרים שלי פועלים בשוק הזה ולאלו קהלים הם מכוונים?

  3. אתם זוכרים את ניתוח הSWOT - עדיין יעיל ורלוונטי בעולם הדיגיטלי!

אצלנו בבית אנו צריכים להגדיר:
 
מהן המטרות המדוייקות שלנו? מהן נגזור ליעדים ברורים וקלים להבנה (לייקים בדף פייסבוק לעולם לא יהיו יעד)
 
איך הכלים הדיגיטליים מתחברים להשגת המטרות שלנו?
 
מה המדדים שנרצה לראות בדרך להשגת המטרות והיעדים?

    260
    0