צחי צימט

6 אוק 20212 דקות

קידום אורגני באינסטגרם

אינסטגרם היא מדיה חברתית מעולה ולא סתם פייסבוק פתחו את הארנק לפני מספר שנים ורכשו אותה.
 
היא מדיה נוחה מאוד לתפעול שוטף, אין צורך בפוסטים ארוכים - פשוט לצלם ואתם שם. עוד משהו שנשמר לאורך השנים זה היכולת לקבל חשיפה אורגנית טובה ואפילו טובה מאוד.
 

 
זה תלוי בכמה פרמטרים והנה הם לפניכם:

ראשית נדבר מעט על האלגוריתם של אינסטגרם, רוב מה שהוא עושה או יודע אנחנו לא יודעים או מכירים אבל כן ניתן תמיד לקפוץ אל חדר החדשות של פייסבוק ולהתעדכן במה שקורה ומשם גם ללמוד מגמות ושינויים שפייסבוק מכניסה בכלים השונים שבבעלותה. אני נמצא שם הרבה, קורא ולומד ומעבד נתונים לעבודה היומית שלי וכמובן עבורכם. דברים ששמתי לב אליהם ותורמים לקידום האורגני באינסטגרם

  • חשיבות גבוהה לטקסט המצורף לתמונה, כדאי לעשות שם שימוש במילות מפתח שחשובות לכם (לא האשטגים - על זה נדבר בהמשך). הטקסט כמובן יכול להיות קצר וממוקד אבל נסו מידי פעם לכתוב טקסט יותר ארוך ולראות מה זה עושה (לרוב זה עושה מצויין לחשיפה האורגנית)
     

  • לעבוד בצורה מושכלת וחכמה עם האשטגים - זה נכון שמותר 30 אבל הרוב מדביקים האשטגים בלי מחשבה או רלוונטיות אמיתית לפוסט וזה לא ממש עוזר - אפילו ההפך! דבר נוסף הוא שימוש נכון בשפה בהאשטגים כלומר אם רוצים לקדם בארץ תנו עדיפות להאשטגים בעברית. זה יעשה את העבודה.
     

  • שמרו עבודה עיקבית ומסודרת כדי שהאלגוריתם יבין שאתם משתמשים רציניים - חשוב מאוד לעבוד שוטף כלומר כמה פעמים בשבוע של העלאת תכנים ולא להעלם מהמדיה (זה נכון לגבי כל מדיה חברתית), אם נשים את האלגוריתם לשנייה בצד יש לנו גם קהל בדף וכאשר נעדכן באופן שוטף הוא גם ילמד שיש דף מעניין שכל הזמן קורה בו משהו, ותהיה לו סיבה לעקוב ולחזור.
     

  • שימוש בכלים בתוך אינסטגרם כמו אינסטגרם כמו סטורי, IGTV, REELS ישפר מאוד נוכחות וחשיפה אורגנית. מדובר בכלים שמתחרים באלטרנטיבות אחרות ברשת כמו יוטיוב, טיק טוק ואחרים...מה שגורם לפייסבוק לתת לכלים האלה במה רחבה יותר ולנו חשיפה אורגנית מעולה.
     

  • עיקרון הדדיות חשוב מאוד בכל מדיה חברתית, מי שנמצא במדיה רק להפיץ תכנים ולפרסם לא יקבל חשיפה אורגנית טובה, האלגוריתם מזהה התנהגות וכמובן יתעדף בן אדם או מותג שחיים ברשת. זה נמדד ע"י תגובות שלנו לפרופילים אחרים, סימוני לייקים ומעקב אחרי אחרים - אם ניתן גם נקבל.
     
    זה משהו דיברתי עליו בהרחבה בקורס "דישון אורגני למדיה החברתית" שנמצא ממש כאן .
     

  • להגיב מהר למגיבים - גם כאן מאוד דומה לעיקרון ההדדיות, המערכת מנסה לזהות עד כמה אנו פעילים ואפילו "נחמדים" ותארו מה היא תחשוב אם מישהו הגיב לנו ואנחנו התעלמנו או ענינו אחרי חודש???

זהו - עכשיו תחליפו את המילה אלגוריתם בבן אדם שגלש אלינו לפרופיל ומכאן יהיה גם קל להבין שאת הפעולות אנו עושים עבור בני אדם לפני הכל וגם עבור אלגוריתם שמלמדים אותו לבחון אותנו ואת פעילות המדיה חברתית שלנו - כמו בן אדם.


 

    4150
    1