צחי צימט

1 אוק 20201 דקות

שיווק טוב מתחיל בחזון


 
כשאנו יוצאים לטיול סוף השבוע שלנו אנו עוברים תהליך בו אנו חושבים לאן אנחנו רוצים להגיע, מה יש שם, איזה חוויות נעבור....זהו מעין חזון קצר טווח לטיול סופ"ש, תתפלאו כמה אנו מדויקים ויורדים לפרטים כשמדובר בטיול, עד כמה זה עמוק כשמדובר בעסקים שלנו?
 

אדם המקים לדוגמה קונדיטוריה רוצה להכין את העוגות הכי טעימות, אחר מקים משחקייה לילדים כדי לשמח אותם, בעלת יוזמה אחרת הקימה בית טיפוח לנשים ורוצה שתצאנה משם הכי יפות.....בסקירה שלי לא מדובר על החזון אלא על ההגשמה לזמן ארוך וכזאת תקרה רק אם העסק יהיה יציב וירוויח כסף.
 

חזון הוא לפני הכל נקודה שאנו שמים באופק ואליה מכוונים, חזון לאחר מכן נגזר לאסטרטגיה ותכנית פעולה מפורטת – בהמשך בפוסטים נוספים אתן דוגמאות לתכניות שכאלה ואף מפרטים לדוגמה, לא מדובר בתהליך מסובך אך חשוב שתקדישו לו זמן ומחשבה כי רק אתם מכירים את העסק שלכם לעומק.
 

כמה שאלות שיפתחו את הראש ויצרו עוד שאלות המשך, את כל אלה העלו על הכתב ביניהם מסתתר יופי של חזון אותו תשכתבו ביתר קלות לאחר החשיבה.

הנה קצת שאלות למחשבה:
 

למה בכלל בחרתי לצאת\יוצא לדרך של עסק עצמאי?

למה העסק שבחרתי להקים קיים בכלל?

מה העסק הזה עושה ומה אני עושה בתוכו?

למי העסק \ מוצריו \ שירותיו מיועדים?

איזה בעיות אני פותר ללקוחות שלי?

איזה ערך מוסף וחוויה אני מספק ללקוחות?

מה עושה אותי שונה ממתחרים ישירים ועקיפים?

מה המשימה של העסק שלי?

#חזון_שיווקי #חזון #אסטרטגיה_שיווקית

    3650
    0