top of page
תמונת הסופר/תצחי צימט

בניית רשימת תפוצה או מועדון לקוחות?



כמה לקוחות פוטנציאליים יש לך? או לפחות כמה כאלה שאתה יודע שהם קיימים? לכאורה פעילות המדיה החברתית דחקה במעט את הצורך בבנייה עקבית של מועדוני לקוחות ורשימות תפוצה... כל זאת לכאורה בלבד שכן מועדון לקוחות אינטרנטי פעיל מעולם לא היה אפקטיבי יותר מהתקופה האחרונה וזאת שמתקרבת בצעדי ענק.

נכס חשוב בפעילות שיווק של עסק הוא יצירת מאגר לקוחות קיימים ופוטנציאליים. כיום כל פעולת פרסום באינטרנט חייבת להיות כרוכה ביצירת דאטה של לקוחות פוטנצאליים! במרכז האיסוף צריכה תמיד לעמוד השאלה : איזו סיבה תגרום לגולש להשאיר לי פרטים? יותר מזה למה שיאמין שאני באמת רציני והופך את מועדון הלקוחות שלי לחוויה?

1. מתנה או בונוס - מי מאיתנו לא אוהב לקבל מתנה בתמורה לעולה כל כך פשוטה של השאר פרטים? בעבודה עם לקוחותנו אנו תמיד מציעים במועדוני הלקוחות הפעילים מתנות ובונוסים למצטרפים וגם לחברים קיימים, החל מדוגמיות כאלה ואחרות ועד למוצר במתנה ביום ההולדת למשל, האיכפתיות מחזקת את הקשר בין המותג לבין הלקוח, זה גם כמובן סיפור שתמיד כיף לספר הלאה לחברים.

2. הטבה קבועה - לקוח שמקבל מידי חודש דיוור קופונים לקנייה או מוצר מוביל אחד בהנחה משמעותית הוא לקוח שנראה אותו עומד מול הקופה באחד מסניפי הרשת.

3. הטבה על הבאת חברים - כיום ניתן להצית את הפעילות במועדון בכל פעם מחדש על תגמול להבאת חברים הן כפעילות מסורתית וגם במסגרת מבצעים משולבי אפליקציות או פייסבוק.

מועדון לקוחות פעיל הוא נכס שיותר מאשר שהוא חוסך עלות פרסום דרמטית הוא כלי עבודה שמייצר עבודה.

לסיכום: רשימת תפוצה היא התחלת התהליך ומועדון לקוחות הוא התהליך עצמו שהוא בעיקר טיפול אמיתי בלקוח ויצירת מרקם מערכת יחסים בה כולם מרווחים וגאים להיות חלק.

Comments


bottom of page