הנחיתה שלפני ההמראה – בניית דפי נחיתה אפקטיביים


דפי נחיתה הם מרכיב חשוב ומרכזי בתהליך הפרסום הדיגיטלי.

מהו דף נחיתה? דף המשמש למטרות פרסום ומכיל תוכן ויזואלי וטקסטואלי הממוקד במסר אחד מרכזי והנעה לפעולה.

מהי הנעה לפעולה? הפעולה הרצויה אותה נרצה להשיג באמצעות הדף: טלפונים מלקוחות, הרשמות, הורדת קופון ופעולות נוספות.

מהי המרה? כדי לפשט אתר הדברים המרה היא קבלת התוצאה של ההנעה לפעולה.

דפי נחיתה קיבלו את שמם בגלל התפקיד שהם מקיימים בתהליך הפרסום הדיגיטלי:

כאשר גולש לוחץ על מודעה או פרסום ברחבי האינטרנט הוא נוחת למעשה לדף בו צריכים להיקשר הקצוות והוא יבצע המרה. האם דפי נחיתה נועדו לקמפיינים בלבד? לא רק, ועל כך אפרט בהמשך.

לרוב יגיעו לדף הנחיתה מקמפיין

מדוע לא להפנות גולש אל דף הבית שלנו או לדף פייסבוק?

חשוב להבין את הקשר בין חומר פרסומי להנעה לפעולה. כאשר אנו מפרסמים מסר כל שהוא עם אופציה לפעולה כמו רכישה של מוצר שכרגע במבצע והגולש יגיע אל דף הבית שלנו הוא יאלץ לחפש את המוצר שהוא כבר התעניין בו….

מה שלרוב לא יקרה לעולם, במקרה הזה הוא יצא מהאתר ואחוז הנטישה של האתר שלנו יעלה.

אחת המטרות המרכזיות של דפי נחיתה היא: לצמצם את הפעם בין ההיענות לפרסום לבין ביצוע הפעולה הנדרשת.

כלומר דף נחיתה נועל את ההצעה ששמנו בפרסום עליו הגולש לחץ – בצורה הבהירה והברורה ביותר.

דף נחיתה טוב – יכול ללוות אתכם לשנים, כמעט בלי לגעת בו…כלומר הדרך היא מציאת הנוסחה לדף נחיתה טובה שעובד…..בואו נתחיל.

דגשים לקראת בניית דף נחיתה

היות והמטרה היא למשוך תשומת לב מצד הגולש יש חשיבות לפן הויזואלי ולכן לפחות 40% מהדף חייבים להיות תמונה.

שימוש בסרטון קצר להעברת המסר אף ישפר את אחוזי הקשב וההמרה של הדף.

חשוב מאוד לא להיכנס לעודף פירוטכניקה כדי שהדף יטען מהר, טעינה איטית היא אחד הגורמים המרכזיים לאחוז נטישה גבוה.

תשומת לב

המרכיב החשוב ביותר בדף מהמפגש הראשון של הגולש עם הדף ועד הפעולה הסופית המתבקשת.

בתכנון דף הנחיתה כדאי לחשוב על: תפישת תשומת הלב הראשונית, שימור תשומת הלב עד להנעה לפעולה.

חיבור וחשיבה קריאיטיבית בין כלל מרכיבי הדף שנסקור עכשיו.

מרכיבי דף נחיתה

כותרת, תמונה \ סרטון, טקסט קצר רצוי בנקודות, כפתור הנעה לפעולה

איך מתחילים?

תכנון דף נחיתה מצויין, מתחיל מהסוף!  בואו נכתוב לרגע את הטקסט שיופיע על הכפתור בדף הנחיתה שלנו. זוהי טכניקה חשובה שאני תמיד מיישם בעבודתי בפרסום: להתחיל עם מה שאנו רוצים להגיד \ להשיג.

מיקום וצבע הכפתור יהיו בולטים ומרכזיים בדף – עכשיו ניתן להתקדם ולבנת סביב את הרעיון הקראייטיבי והפרסומי.

טקסט לייט

למרות החשש הטבעי לא לפספס מידע שחשוב לתת לגולש, עודף טקסט מרחיק מדף הנחיתה.

חשוב למקם כותרת חדה וברורה בראש הדף, תמונה או סרטון שמסייעים בהעברת המסר וכשנגיע לטקסט:

  • נכתוב

  • אותו

  • בעד 5 נקודות

  • קצרות וממוקדות

הכותרת ואופי המסר

חשוב להציג בכותרת דף הנחיתה את התועלת המרכזית של המוצר או השירות שאנחנו מפרסמים.

  • מטען ערך מוסף – למה שהקורא יבחר בנו?

  • סיבות להאמין – למה שהקורא יאמין ויקבל את המידע?

  • הנעה לפעולה

חשוב לעבוד עם מסרים חיוביים, רגשיים ולא תמיד רציונליים כדי לעניין.

דף נחיתה עם טופס – כן או לא?

הדף הקלאסי הוא עם טופס, מצד שני אם נבין מה ההנעה לפעולה הרצויה לעיתים ניתן לדלג על טופס!

לדוגמה אם המטרה היא ליצור שיח עם לקוח אז נשים בדף כפתור קליק לחיוג או כפתור הפותח שיחת וואטסאפ

לא הדף הקלאסי עם הטופס אבל כזה שמניע ומהר לפנייה של לקוח!

אם כן מתי נשתמש בטופס? כאשר יש לנו צורך בפרטים של הלקוח לטובת בניית דאטה בייס או רשימת תפוצה,

לדיוור עתידי (מתאים לתחומים בהם תהליך המכירה ארוך) כאשר כן עושים שימוש בטופס – להתקמצן עם השדות, כל שדה נוסף מרחיק את הגולש מהשארת פרטים! אני משתמש בטפסים בדרך כלל  בשם פרטי, טלפון ודואר אלקטרוני.

אנחנו חייבים להמשיך את הקשר.

מה יוצא לך מלהיות ברשימת הנמענים הפרטית שלי? המון ידע שצברתי ועדיין צובר במהלך עבודתי בעולם השיווק והדיגיטל. צפייה חופשית בכל התכנים החופשיים באתר, הנחות ענקיות לקורסים ומסלולי ליווי, השתתפות באתגרי חשיבה ופרסום מרתקים...ועוד ועוד.

בקיצור אם בא לך להיות חלק מרשימת התפוצה הכי שווה ברשת,  כמה שדות בטופס קצר והצטרפת.

  • Instagram
  • Facebook

בית הספר לשיווק של צחי צימט - טלפון: 0772-131314  |  יצירת קשר


השימוש במידע המופיע באתר הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש.

אין לראות במידע חוות דעת מוסמכת , ייעוץ , או המלצה מקצועית.   תקנון ותנאי שימוש