
הכותרת של הפוסט הזה היא משפט שחוזר על עצמו בקרב לקוחות חדשים איתם אני נפגש, המספרים על השקעה באתרים, בדפי פייסבוק, קידום, פרסום PPC אבל למרות כל ההשקעה אין תוצאות.
בעולם הפרסום באינטרנט לא אמורות להיות אכזבות. ההמלצה שלי ל"מאוכזבים" היא תמיד לחזור למקורות ולבייסיק של השיווק והפרסום רק לאחר מכן לחזור לאינטרנט ולהתחיל לבחור את כלי העבודה המתאימים למשימה.
איך בכל זאת מביאים אנשים? יש לי איזה נוסחה שאני עובד לפיה כבר שנים ואני בוחר לשתף בה את הקוראים, מניסיון - זה עובד!
1. למה שאנשים יבואו \ יתעניינו?
האם עשינו הכל כדי לבנות עבור הגולש שברוב המקרים הוא לקוח פוטנציאלי לשניות בלבד, האם עשינו הכל כדי לעצור אותו אצלנו? ואכן המשימה הראשונה היא לעצור אותו אצלנו לכמה שניות שיקרא או יראה משהו מאוד ייחודי שיש לנו עבורו, רק אז הוא יבחין שאנו והמוצר או השירות שלנו קיימים בכלל. זהו השלב הראשון והקריטי מכולם, לא עצרנו אותו הוא ילך למקום אחר.
2. מה יעצור אותם אצלנו?
עלינו לספק לגולש לרגע סיבה מספיק טוב לעצור, איך נמשוך את תשומת ליבו? כל מוצר או שירות הוא עולם ומלואו פה נחזור לרמה הבסיסית ביותר של שיווק וננתח מה יחודי המוצר שלנו, מה התועלת המרכזית שהיא תביא ללקוח, למה אותנו ולא את המתחרה? יש פה בהחלט מאסה קריטית של שיקולים וכל עוד אין לכם תשובות על השאלות הללו אל תצאו לאינטרנט או לפרסום. הבעייה המרכזית כיום של מאוכזבי פרסום אינטרנט היא שהם באים רק להיות שם, לא לענות על צורך של לקוח אלא סתם להיות שם, גם כשזה מושקע ונראה טוב ואפילו פרסום שהולך על האתרים הגדולים ביותר - ללא בסיס שיווקית מובהק אי אפשר להגיע לשינוי או הצלחה.
3.מה ישאיר אותם אצלנו?
באינטרנט הפרסום שלנו הוא אחד מאלפי ולכן חשוב לייצר תוכן וויזואליה שתגרום ללקוח לעצור ולהקשיב למסר שלנו. איך עושים זאת? מומלץ לעבוד עם וידאו לגולש נוח יותר להתחבר לתכנים קלים לעיכול וכאלה שאינם מצריכים קריאה ארוכה או מסר מורכב, סרטון פשוט יעשה את העבודה. בנוסף כיום אפליקציות פייסבוק חוויתיות הן כלי נהדר ליצור קשר שונה וארוך יותר עם גולש.
4. מה יחזיר את הגולש אלי? גולש צריך לקבל בפרסום תובנה חזקה ומשמעותית כדי לשוב אלינו ולמעשה להפוך את הפרסום שלנו לחלופה. איך ניישם את זה? עלינו להציג תמיד יכולת מרכזית או הצעה מיוחדת שאין במקום אחר. לדוגמה חבילת שירות מיוחדת וטובה ללקוח תסייע בהעדפת מוצר, בונוס על קנייה, הצטרפות למועדון לקוחות שווה, הטבה חד פעמית ומשמעותית בכסף כל אלה כלים חשובים ליצירת העדפה וחזרה אלינו כחלופה טובה לקראת קבלת החלטה.
Comments