כשהמודעה שלכם מאבדת גובה...יש טריק פשוט שתמיד עובד
- צחי צימט
- 18 במרץ
- זמן קריאה 2 דקות

היום נדבר על מצב שכל מי שעושה קמפיינים ממומנים מכיר.
אתם משקיעים, כותבים, מעצבים, מעלים מודעה – והיא ממריאה לשמיים!
קליקים נכנסים, לידים זורמים, המכירות מתחילות לטפטף,
אתם כבר מרגישים שהנה, פיצחתם את הנוסחה…
ואז – בום. הכל נופל.
פתאום אין פניות. אין מכירות. המודעה עדיין רצה, אבל מרגישה כמו "תכנית חיסכון" הפוכה שרק שואבת לכם כסף. זה הרגע שבו רוב האנשים מתחילים לשבור את הראש:
אולי זה האלגוריתם?
אולי הלקוחות פשוט איבדו עניין?
אולי צריך לשים עוד תקציב כדי להחזיר את זה לחיים?
האמת היא שזו תופעה טבעית לגמרי, ויש לה פתרון פשוט.
למה זה קורה?
שחיקת קהל – האנשים שרואים את המודעה כבר נחשפו אליה כמה פעמים, והיא פשוט הופכת לרעש רקע. בדיוק כמו פרסומת שחוזרת בטלוויזיה עד שאתם מפסיקים לשים לב אליה.
שחיקת ההצעה – מי שהתעניין, כבר קנה או החליט לא לקנות. הקהל שלכם יודע בדיוק מה מחכה לו בעמוד הנחיתה ואין הפתעה.
אז איך מחזירים את המודעה לחיים?
ברוב המקרים, הפתרון הוא לרענן את הקריאייטיב – להחליף תמונה, לשנות טקסט, אולי לנסות זווית חדשה. אבל אם אתם רוצים פתרון מהיר וללא מאמץ, יש טריק אחד פשוט שעובד שוב ושוב:
משכפלים את קבוצת המודעות – ומשנים את טווח הגילאים ממש בקטנה או מפצלים את המודעה לנשים וגברים לדוגמה - המטרה היא שינוי קטן בקמפיין.
למה זה עובד?
כי פייסבוק וגוגל לא באמת מציגים את המודעה שלכם לכל הקהל שהגדרתם. הם מצמצמים אותו בהתאם לתקציב ולמי שהם חושבים שהכי סביר שיקליק או יקנה.
כשאתם משנים את הגיל אפילו בקצת, אתם מאלצים את המערכת למצוא בנק חדש של אנשים שטרם נחשפו למודעה שלכם, וזה נותן לכם עוד כמה ימים או שבועות של קמפיין עירני ושמח בלי לשנות כלום.
בקיצור:
אם המודעה שלכם מאבדת כוח, שכפלו את הקמפיין, שנו משהו קטן כמו גיל, פילוח או תחום עניין חדש אחד...וזהו.
זה טריק קטן, אבל הוא חוסך הרבה כסף וזמן.
תנסו זה עובד, ותחזרו לספר לי איך זה עבד לכם!
Comments