top of page
תמונת הסופר/תצחי צימט

לאן הולכת תשומת הלב שלך?


אני רוצה לשרטט לרגע סיטואציה שבטוח היית בה בעבר: לקוח מפנה אליך רשימת דרישות ובקשות אין סופית, לא מפסיק להתקשר ולהעלות טענות, לא מפסיק לומר שהוא מאוכזב - התחושה הכללית אתו רעילה ואין אף פעם תחושה של התקדמות ועילוי מקצועי אתו.


הלקוח תמיד צודק? התשובה היא ממש לא!

הלקוח צריך להיות צודק בתוך העולם שבנית ושיצרת עבורו גבולות וקווי מתאר. וגם אז הוא לא תמיד צודק,

זה בעיקר כי בעולם השיווק, פרסום ועסקים בגלל אין צודק. יש מתכנן, יש חושב, יש מכוון, יש מדייק...

צודק זה סוג של מעצור שרק יפריע לך וללקוחות שלך וזה מסוג הערכים (אם בכלל) שאין להם מקום בעולם העסקים המודרני.


מה לא הבנו עכשיו נדבר על מה כן - ומזמין אותך לתרגיל של כמה דקות ששוות זהב.


אפשר להשתמש בדמיון או לקחת דמות של לקוח שלך ש:

  1. גורם לך להרגיש חזק בפן המקצועי

  2. סומך עליך ומאפשר לך מרחב פעולה

  3. מעלה נקודות לחיזוק לא כטענות אלא כפוזיציות לשיפור

  4. יש לכם חיבור מקצועי ואנושי חזק

  5. יש לך הרגשה שעם הלקוח הזה אתה עובד עם הראש

  6. התגמול הכלכלי והרגשי שיש לך מהלקוח הוא גבוה

על פניו נראה מאוד פשוט, יש לנו סטנדרט של לקוח החלומות שלנו ומצד שני יש את הנטל הכלכלי של להחזיק עסק, של חייבים כסף ואז קשה לעמוד בסטנדרטים שהצבנו לעצמו...


בדיוק ברגע שנמצמץ נמגנט אלינו את כל הלקוחות שיגרמו לנו להרגיש הכי רע עם עצמנו ולרוקן לנו את האנרגיות, והמציאות היא שדווקא ברגע שקשה לנו כלכלית נחטוף את הלקוחות שיפרקו אותנו רגשית.


עוד פן אחד בסיטואציה הזאת שהלקוחות האלה ישאבו אלינו במחירי רצפה כי שכנענו את עצמנו שממש קשה וחייבים כסף.


תשומת הלב של בעל עסק היא ערך עליון בדרך להצלחה אמיתית ולעסק יציב ומשגשג. הסחות הדעת הן עצומות, וכל לקוח (ובצדק) רוצה את תשומת הלב אליו.


הסיכום לפוסט הזה הוא: תשומת הלב שלך שווה זמן יקר וכסף, כאשר נבנה סטנדרט של לקוח מושלם ונעמוד בו, לקוחות כאלה יגיעו אלינו, יגרמו לנו להתפתח ולהעצים את עצמנו מקצועית,

הם יקבלו שירות או מוצר מנצח - ויהיו שגרירים שלנו לשנים רבות. וכאשר כל הנתונים הללו הן אופי הפעולה שלנו נהיה העסק הכי יקר בשכונה שכולם רוצים לעבוד איתו.

15 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page