אני פוגש לאחרונה יותר ויותר מודעות ברשת המציעות קורסי מסחר מקוון: איביי, אמזון ועוד.
זה נורא מזכיר לי את שנות השמונים או התשעים שהטרנד היה ספרים שהכותרת של כולם היתה משהו בסגנון "איך להתעשר בין לילה".
אז כן בדרך כלל יש מי שמתעשר מזה ואלה בעיקר משווקי הספרים או הקורסים המוכרים פנטזיה.
אף עסק בעולם לא נולד בין לילה ולא ראה החזר השקעה בבוקר שלמחרת.
לא עושים מליונים בין לילה, גם לא בחודש או חודשיים בטח לא בהשקעה ראשונית של פתיחת פלטפורמת מסחר מקוון בלבד.
מי שמתמגנט להבטחות השווא הללו הם בעיקר אנשים שאין להם כסף להשקיע בעסק וגם אין להם זמן.
עוד משהו שלא יעבוד - אי אפשר להקים עסק על הדרך!
אז מה כן?
אין שום הבדל בין עסק אינטרנטי לרגיל, בעצם כן - עסק דיגיטלי דורש טונות של משמעת עצמית כי הוא הרי יושב בתוך המחשב, או ברשת ולא ממש צריך לקום בבוקר לעבודה.
בשנים האחרונות אני מלווה מאות עסקים בתחומי המסחר המקוון, כבר בטלפון הראשון אני משרטט קו אחד אדום ובוהק:
אם לא נתייחס לעסק הזה בדיוק כמו עסק רגיל, עם תכנית פעולה, יעדים, מוצרים מעניינים, שירות לקוחות מעולה.....חבל על הזמן של שנינו.
כדי לתת קצת חומר למחשבה בואו נדבר על ההזדמנות:
מה היתרונות של עסק דיגיטלי?
עלויות שוטפות נמוכות
תחילת עבודה כמעט מיידית
אין עלות של הקמת חנות פיזית – עיצוב, שכ"ד, ארנונה
מערך ממוחשב יעיל ומדוייק לניהול העסק
לא תמיד צריך להחזיק מלאי!
אין שכירות או ארנונה!
במה סוחרים במסחר און ליין?
מוצר פיסי
מוצר דיגיטלי
תכנית שותפים
שירות – מכירת שירות און ליין (עיצוב\תכנות\שירותי משרד)
מה צריך לזכור עוד בשלב הבחינה אם זה בכלל מתאים לנו?
עסק און ליין מתנהל בדיוק כמו עסק רגיל
קמים בבוקר לעבודה
על אף אחד לא נפלו מיליונים בלי לעבוד קשה
חשיבות הניהול עצומה בעסק און ליין
גם עסק דיגיטלי צריך לשווק ולפרסם - לפעמים אפילו יותר מעסק פיסי
עסק און ליין צריך להיות ערני, לזהות טרנדים, להביא מוצרים מעניינים ולחדש כל הזמן
אני אפתח ואסביר לגבי מסחר מקוון בפוסטים נוספים אבל מה שחשוב בשורה התחתונה כחומר למחשבה זה בעיקר להביא משהו אחר ושונה, ישנם מליוני מוכרים באיביי ואמאזון, איך אנחנו כעסקים נאתר ונביא מוצרים חדשים, מותגים מעניינים ונחדש לקהל הרחב שנמצא שם במליארדים.
נקודת המפתח הבאה היא שירות סופר מעולה - לא פחות!
לאדם הרוכש און ליין אין למעשה חוויה מיוחדת עד שהמוצר לא מגיע אליו לכן התכנון הרעיוני של מה הלקוח מקבל, תוך כמה זמן, איך תראה החבילה, כמה מהר נענה לו אם תהיה לו שאלה ועוד ועוד.
חדשנות ושירות לקוחות , זאת הנקודה להתחיל ממנה הרבה לפני שבוחרים פלטפורמה למכירה עוד משהו שאולי קצת חצוף מצידי לכתוב - כדאי לבדוק את מאפייני האישיות של היזם. כדי לנהל מסחר מקוון וניהול פלטפורמות צריך אופי מיוחד, משמעת עצמית וסבלנות בלי זה, תיפתח עוד חנות מתוך מליונים במרחב הוירטואלי שבין לילה - תהיה פיל לבן.
Comments