פוסט מיוחד לפתיחת השנה, החלק הזה בזמן שאנחנו רואים את השנה החולפת ואת הסיכומים שלה ומתכננים קדימה. מהות השיווק היא תכנון קדימה, הצבת היעדים, בניית אסטרטגיות, קרייאיטיב פרסומי כל זאת כדי להגיע הכי מדוייק לקהל שלך.
בכל שיטת עבודה שלא נראה את השנה קדימה ואף יותר מכך, תיצור מציאות בה הפרסום יהיה "מכבה שריפות" ולא יניב שום תוצאה.
עבודה בשליפה מהמותן תקפיץ את מחירי הפרסום במידה ואנו עושים שימוש בקמפיינים ממומנים, ובעולם ה"אורגני" העדר תכנית עבודה לא תניב שום תוצאה.
עם השנים וההתקדמות שלי יחד עם עולם הדיגיטלי הפכתי לפריק של סימולציות, מה שלא היה ניתן לבצע בעולם הפרסום הקונבנציונלי.
מהי סימולציה אם כן? יצירת רשימה וצפי של דברים שנרצה לנתח וכמובן להשיג בפעילות הדיגיטל שלנו. ברוב המקרים לא נזדקק למיליוני לקוחות, אם כך מה מספר הלקוחות שנדרש לך לטובת רווחיות יציבה? יותר מזה חשוב להצמיד לקמפיין עתידי שאנו עומדים להעלות מה מספר הלקוחות שנרצה לגייס כתוצאה מקמפיין זה.
בחלק השני של הסימולציה נקצה לנו תקציב פרסומי ודרכו נגזור את המחיר בו גיוס לקוח נשאר רווחי. במידה והקמפיין שנבחר הוא על בסיס הקלקות אז נציין את המחיר שנקצה להקלקה ואת התקציב היומי.
השלב הבא בסימולציה שלנו היא הרצת קמפיין ניסיון לזמן קצר מאוד של יום או יומיים ודרכו נראה עד כמה הסימולציה שלנו תואמת את התחזית בתכנון הראשוני, שאת המספרים אפשר וצריך לעדכן ובמידה ובחרנו להמשיך עם הפרסום לעדכן על בסיס יומי.
זה נכון שיש בשוק מיליון תוכנות ניתוח ומדידה אבל ככל שנתחבר למספרים באופן "אישי" כך הקמפיינים שלנו יצליחו יותר ואיתם גם אנחנו. מעבר לבקרת המספרים בקמפיין קצר נוכל לבחון עד כמה הקריאייטיב שלנו אפקטיבי.
נקודות מפתח להתייחסות בסימולציה:
מספר הלקוחות שיהפכו את הקמפיין מבחינתנו להצלחה
תקציב הפרסום שאנו מקצים לקמפיין
עלות רצויה לגיוס לקוח
Comments