top of page

עסקים במלחמה - צעדים חשובים ראשונים (פוסט ראשון)


עסקים במלחמה - צעדים חשובים ראשונים

23 שנה אני עוסק בפרסום ושיווק והמקצוע הראשון שלי היה קופירייטר - משבת האחרונה אני מנסה לחבר שתי מילים מתוך כל המלים שאני מכיר בשפה העברית כדי לבטא את עומק הכאב ולא מצליח. הצער והכאב ילוו את כל יושבי הארץ לדורות. בתוך כל התופת מתגלה עם ישראל במלוא תפארתו בחיבוק ענק, נתינה, רעות אמתית ובזה אני מוצא נחמה מחזקת.


מיום ראשון אני מקבל מאות שאלות ובקשות להתייעצות וזה מרגש אותי מאוד - תרגישו חופשי להמשיך ומי שעדיין לא עשה או עשתה את זה - אני כאן, כמובן ללא כל עלות ובשמחה רבה. עברתי את גיל המילואים אז העשייה הזאת היא צו 8 עבורי. אני זמין בוואטסאפ הפרטי שלי כאן


אוטומטית במלחמה כולנו כבעלי עסקים הופכים להיות חלק מהמלחמה אז איך אפשר לעזור לעצמנו ולאחרים? לעזור לעסקים בהם בעלי העסק מגויסים

איך זה קורה בפועל? אני מניח שיש עסקים סביבכם של בן משפחה, חבר או שכן שנעצרו, במה אפשר לתת להם יד?

  1. מענה לשיחות \ מיילים \ הודעות בעסק - גם אם משהו תקוע כרגע ויש מי שיענה זה יכול לסייע.

  2. לציין באתר האינטרנט או בכל ערוץ מכירה - הפנייה למייל או טלפון של תורן \ תורנים שיכולים לתת מענה ראשוני וגם שם אפשר לעזור לבעל העסק ולהיכנס לפעולה כתורני מענה.

  3. במידה ומדובר בעסק און ליין המקבל משלוחים אפשר להחזיר אותו למצב עבודה די מהר.

  4. אפשר לרתום את הילדים שלנו ובני נוער שגם ככה מחפשים איך לעזור ולסייע.

סדר פעולות לשימור העסק שלכם במצב פעילות

שאלת השאלות עליה נשאלתי הכי הרבה היא: האם זה בסדר להמשיך לשווק? למכור? לפרסם? דעתי היא שכל עסק חייב להמשיך את פעילותו כל עוד זה מתאפשר מבלי לסכן חיים.

רוב העסקים חיוניים ללקוחות שלהם בכל תחומי החיים - אנשים צריכים אותנו בתחום המקצועי שלנו דרך השירותים או המוצרים שלנו.


זה נכון וחשוב לקיים רצף פעילות של עבודה כל אחד לפי המסוגלות שלו כרגע, אותי לפחות העבודה מזיזה ממסכי הטלוויזיה, מכניסה לי דברים קצת אחרים לראש, נוצר תנועה חיובית של עשייה וזה מרגיע.


פרסום ושיווק בזמן מלחמה

לגבי שאלת השיווק והפרסום כאן השאלה יותר עמוקה ואחלק אותה למספר נקודות עליהן נשאלתי, אבל כן אתן משהו מעל לכל - אם בחרנו לשווק ולפרסם חשוב מאוד לשים לב לכל מילה, השפה והמילים בימים אלה מקבלות משמעויות חזקות לכן יש לבחור את אופי הפרסום בקפידה ואפשר גם להתרכז בהצעה עצמה בלבד.

האם זה נכון לסגור קמפיינים?

במידה והעסק כרגע פועל ומעניק שירותים או מוצרים החשובים לעת חירום, בהחלט נכון לפרסם ולהביא את זה לידיעה. המדיה המתאימה יותר כרגע לטעמי היא גוגל שכם הפרסום שם מתבסס על חיפושים של אנשים ומרגיש לי יותר מתאים כרגע, מה גם שהמדיה החברתית עמוסה ורמת הקשב שם נמוכה לפרסומים ובצדק. אם אתם חשים חוסר ודאות כלכלית, אפשר לסגור או להמתין עם פרסומים, אני מניח שיוזמות נפלאות שראינו בקורונה כמו "קונים מקומי" וכדומה יעזרו לעסקים ולתושבים ליצור ולחזק כלכלה מקומית חשובה - אם הרשות המקומית שלכם זקוקה לעזרה בנושא - דברו איתי.





35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page