top of page

קופון במחשבה תחילה

תמונת הסופר/ת: צחי צימטצחי צימט

מיליוני אנשים בעולם ומאות אלפי בארץ רשומים לאתרי הקופונים, תפיסת שיווק אגרסיבית מאוד המשתלבת בין כלי האינטרנט המסייעים לעסקים להגדיל פעילות. מתי עסק או חברה צריכים לקחת את אופציית הקופונים בחשבון אם בכלל? הפתרון יכול להיות נהדר למקרה של מלאי תקוע לדוגמה בו גם כך המלאי יושב במחסן ומעלה אבק ובכמה דקות אפשר "להעיף" את כולו! הרי במלאי מת קשה פסיכולוגית להשקיע זמן מחשבה או תהליך פרסום מיוחד והנה מגיעה אופציה טובה דוגמת קופון שמאוד יכולה לסייע.

כאשר מדובר במוצר ומתח הרווח וההפסד ברורים קל לנו להתחבר לשיטת השיווק הזאת ואפשר אף להפיק ממנה המון. הבעייה המרכזית עולה כשמדובר במוצר או שירות שאינם מוצר מדף קלאסי, שם סך המחיר לעסק או לחברה מגולם מהרבה מרכיבים שהם בסופו של דבר איכות שירות הסופי, אם נוריד בעלות סטייק במסעדה לדוגמה 50% הנחה אין לנו שום רשות או יכולת להוריד 50% באיכות!  אם נמכור חדר במלון בהנחה גורפת הרי משהו במרקם השירות הרגיל ישתנה.......בפועל זה לא קורה.

ההנחה אכן ניתנת והעסק סופג הפסד. גם אם לכאורה מכר נפח גדול מהרגיל הוא מכר אותו במחיר נמוך מאוד. יש פה גם עניין תודעתי - לקוח שקונה מוצר או שירות בזול מאוד יהיה קשה להחזיר אותו לעסק פעם שנייה ולמכור לו במחיר רגיל! חייבים להפריד בין פרסום שיווק ומכירה, במשפט הראשון של הפוסט כתבתי שביכולתו של הקופון "להגדיל פעילות", הוא בהחלט כלי שיווקי וכלי חשיפה, אך ייעודו המרכזי הוא במכירה. עסק לא יכול ואסור לו לבנות על קופון ככלי מכירה לטווח ארוך, יש לתת מחשבה רצינית בכלל האם השיטה מתאימה לעסק שלנו בטח עם מדובר בעסק ממותג שחלק ממשימותיו זה להחזיק מחיר ופאסון. מסעדה שהמנה בה בממוצע עולה 100 שקלים לא יכולה תדמיתית לתת 70% הנחה. יש את כל הדרכים המקובלות לרדת במחיר ולחזור לרגיל לדוגמה הארוחה העיסקית, שעות מיוחדות (בעיקר השעות החלשות) בהן ניתן הנחה או הטבה.

עניין הקופונים יוצר גם לא מעט בעיות בשירות, לדוגמה חנות חשמל קטנה בפריפריה מוציאה קופון למוצר בהנחה משמעותית, מרחב החנות הוא 100 מ"ר, ובמחסן מאות מוצרים שבעל החנות רוצה להעיף, הוא מוציא קופון אחד לקומקום חשמלי במחיר מטורף, בראש יש לו את הקונספט שאומר בואו נמשוך אנשים לחנות על מוצר זול וקל לעיכול ובדרך נמכור עוד דברים. באותה חנות יתכנסו עשרות אנשים בצפיפות אולי אייטם יפה לעיתון אבל בעייה בשירות.

אני מצרף קישור שזכור לי היטב מהעבר המספר את סיפורה של קונדיטוריה קטנה שיצאה מכלל פרופורציה

היום בעידן הפייסבוק, האייפון והדיווח המיידי הדבר האחרון שעסק רוצה זה שידור חי של לקוח מהעסק שלו המספר על עמידה ארוכה בתור או על אכזבה גדולה מגמר המלאי בטרם עת.

לקופון ככלי שיווקי רגיל יש ערך רב, השיטה נהוגה בארה"ב שנים רבות ומצליחה ללא כל צל של ספק, לקופוני האינטרנט מצד שני יש מצד אחד מימוש מהיר ואגרסיבי אך איתו באים לפתח העסק או החברה סיכונים לצד ההזדמנות, כל תהליך שכזה יש לבחון בכובד ראש ואיך זה משרת את המשימה ולא מייצר בעייה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commenti


  • Instagram
  • Facebook

בית הספר לשיווק של צחי צימט - טלפון: 0772-131314  |  יצירת קשר

בניית בלוג


השימוש במידע המופיע באתר הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש.

אין לראות במידע חוות דעת מוסמכת , ייעוץ , או המלצה מקצועית.   תקנון ותנאי שימוש

bottom of page