top of page

שיווק ופרסום חישוב מסלול מחדש - אישי, ממוקד, תועלתי.


צמחתי והתפתחתי אל עולם האינטרנט והטירוף החיובי כמובן שהכניס עמו אל עולם השיווק והמכירות, יחד עם זאת גם כל המסורתי בשיווק ובפרסום עבר הגדרות מחדש שכן רשת האינטרנט בהחלט נגעה ושינתה בתהליכים המסורתיים והמקובלים.

השיווק המסורתי עבד מול צרכים ורצונות ומימושם למכירה בפועל עולם הצרכים והרצונות היה מוגדר והילך על ציר הרציונל עם הגעת הכלי האינטרנטי אל כולנו ובעיקר ככלי למקבלי ההחלטות הציר הרציונלי קיבל תפנית והיום יכולה להסגר עיסקה רק כי לאותו איש מכירות היה דף בפייסבוק או לא ולאותה חברה היו יותר איזכורים בגוגל.

בעולם הפרסום לפני עידן האינטרנט גם בנו את התפיסות מול ההמון הגדול או נתחי השוק המעניינים את המשווק כיום בעידן האינטרנט אנחנו עוסקים ומנסים להגיע עמוק ככל שאפשר אל ה"אני" ובמקרה שלנו זה "ההוא" שצריך לקבל החלטות ולהעדיף אותנו.

אנו רואים שינוי גדול בכלים העומדים לרשות הלקוח הפוטנציאלי המסייעים לו לקבל החלטות בין אם רציונאליות ובין אם לאו לדוגמה: מנועי השוואת מחירים, מדד גולשים, מבחני השוואה שונים, בלוגרים שיש להם דעה מקצועית ועוד. עוד שינוי מהותי שקרה בעולם הוא המעבר לעולם של מותגים זהו עולם שבו ניתן ליצור מציאות שיווק ומכירות שונה בתכלית אך יחד עם זאת העבודה הופכת למורכבת. הרבה נקודות שוני בין התהליך המסורתי למודרני נסקור את המרכזיות שבהן ננסה לגעת בתהליכי השיווק הפרסום והמכירות.

בעולם המסורתי תמיד מדברים על קהל או נתח שוק בעולם המודרני אנו מעדיפים לפעול מול קהילה לדוגמה חברת אפל שבחרה ליצור את מכשיר האיפון לחובבי הגאדג'טים המושבעים שיצרו טרנד שסחף את כולם. עוד מושג המגיע מהעולם המסורתי הוא מסר המגיע מעולם הפרסום השאיפה כיום היא יצירת מעורבות וזה צעד ראשון שנראה אותו כבר בשיווק - איך יוצרים מוצר שבו לקהל הפוטנציאלי שלנו יש אמירה חברות טכנולוגיות רבות יצרו בלוגים בהם לקהל הלקוחות יש אוזן קשבת הרבה מעבר לשירות סוני היא דוגמה נהדרת שיצרה קהילה אינטרנטית סביב מוצריה.

עוד מעבר מעניין הוא מפרסום ליצירת תרבות חברת FedEx יכלה לפרסם עצמה כחברת שילוח בין לאומי אמינה וטובה כך היתה נסחפת אל שוק רווי ומורכב, היא בחרה לבנות מותג בו ערכים ברורים ותרבות אירגונית המונת חד משמעית מעבירם כל דבר מכל מקום לכל מקום אחר בעולם במהירות באחריות - זה מה שאנחנו עושים.

מחיר היה ציון דרך קונבנציונלי בעולם השיווק והמכירות הישן כיום אנו מדברים על ערך שכן מוצר או שירות המעניק ערך בלתי ניתן לעירעור וירכש במחיר גבוה בהרבה ממחיר השוק, דוגמה טובה היא משוק המחשוב בה ניתן לרכוש מחשב או שרת לא ממותג במחיר נמוך מאוד מהצד השני נמצאים המחשבים והשרתים הממותגים שרוב העולם מעדיף אותו וכנראה שהוא יודע למה.

על איזה "כפתורים" צריך ללחוץ כדי להתעדכן ולהיות חלק מהשינוי? יצירת מוצר או שירות שיש בו חוויה בלעדית וייחודית שלא ניתן להשיג אותה באף מקום. יצירת התאמה אישית וייחודית של פונקציות ושירותים לסוגי קהל ממוקדים ואף לאדם הבודד. איתור קהילת עניין רחבה ויצרת שיח עימה בין אם מדובר בלקוח קיים או לקוח חדש.  שירות מעולה ללא פשרות הוא הקינוח והיסוד החשוב ביותר בכל הנקודות שהזכרתי הוא יוצר את החוויה, את ההעדפה, את הקנייה ואחריה הנאמנות אלינו ואל המוצרים שלנו.

コメント


bottom of page