תחום המזון בישראל רווי ותחרותי מאוד, חלק נכבד מהעסקים מוצאים את השיווק החוצה וחלק מנסים לבד.
ריכזתי לכם מספר טיפים ודרכי פעולה לשיווק מסעדות, עסקי מזון, קייטרינג ובשלנים ביתיים.
מסלול השיווק ניתן לביצוע באופן עצמאי ובצורה פשוטה, עקביות של פעולות תיצור גם תוצאות.
פתיחת חשבון אינסטגרם עסקי - כלי עבודה חשוב ולא במקרה הוא ראשון, לקוחות נחשפים לאוכל ולמסעדות באינסטגרם ואף משתפים את החוויות שלהם כסועדים ברחבי הרשת הנפלאה הזאת. צילום שוטף של מנות, אנשי הצוות, פרזנטציות הגשה יצרו אצל מבקרי הפרופיל חוויה וציפייה לביקור במסעדה. מדוע נעדיף פה פרופיל עסק? מכיוון שיש בו כלי התקשרות ויכולות לפלח קהלים שביקרו אצלכם בפרופיל ולמקד פרסום אליהם.
פתיחת דף פייסבוק עסקי - לא לדלג על משימה זו גם אם תפגשו ברשת אמירות ש"פייסבוק זה פאסה" ממש לא! מדובר עדיין במדיה החברתית החזקה ביותר בארץ שמכוונת לקהל מעט מבוגר מאינסטגרם. דף עסקי בדומה לפרופיל האינסטגרם עליו דיברנו בסעיף הקודם צריך לשקף את חוויה האוכל, להציג מבצעים והטבות (על זה נרחיב בהמשך) דף עסקי ייתן לנו דחיפה חזקה כאשר נשתמש בקמפיינים בפייסבוק גם עליהם נדבר עוד מעט.
פתיחת כרטיס עסק בגוגל - מה מייחד את הכלי הנפלא הזה? הוא מסייע לנו בחשיפה גיאוגרפית מהירה מאוד במרחב הפעילות של העסק, כלומר אם מישהו מחפש עכשיו ארוחת צהריים במרחב הגיאוגרפי שלו חלק מהתוצאות יהיו עסקי מזון הסמוכים אליו ע"פ מפת גוגל. בכרטיס העסק אפשר וחשוב לעדכן: תמונות, סרטונים, הצעות ומבצעים. יתרון חשוב נוסף הוא שלקוחות יכולים לצרף תמונות משלהם לכרטיס שלכם וזה נפלא, עודדו אותם לעשות זאת אפילו באמצעות הטבות או מתנה קטנה. יש לי לקוחות מתחום המזון שיש להם כבר אלפי תמונות בכרטיס שלקוחות העלו, תמונות שמביאות עשרות אלפי חשיפות וביקורים לכרטיס וגם טלפונים והזמנות! כל זאת בפעילות אורגנית של עולה שקל.
עודדו לקוחות להעניק לכם ביקורות וחוות דעת בעיקר בעמוד הפייסבוק ובגוגל זה ייתן לכם דחיפה משמעותית בנראות וחשיפה וגם בקרב האמינות של המקום כלפי חוץ.
דאגו לאתר אינטרנט עצמאי ומשלכם - כיום יש מגוון אפשרויות ליצור אתרים נהדרים בצורה קלה ועצמאית ללא הוצאות כבדות. מדוע חשוב ליצור אתר עצמאי? מכיוון שכל התקשרות שלנו עם ספק שהאתר שלנו יושב אצלו עשוייה להסתיים מתי שהוא ואז נישאר בלי שום חשיפה בגזרת האתר. אתר המציג את המקום והתפריט אפילו בעמוד אחד הוא כבר התחלה טובה מאוד וזה יתן לכם חשיפה בגוגל כאשר לקוח מחפש מידע על המקום שלכם. אופציות נוספות הן ליצור אתרים עם אופציה להזמנת אוכל אחד הכלים הנהדרים הוא גרסת האתרים של וויקס למסעדות!!! כלי עבודה שעזר לי לסייע להמון עסקים בתקופת הקורונה וליצור מערך הזמנות תוך זמן קצר. אם אתם רוצים יותר מידע על כלי העבודה הזה צרו קשר
מחפשים מערכת לניהול לקוחות? תתחילו עם וואטסאפ ביזנס! - החיפוש אחר תוכנת ניהול לקוחות לעיתים מבלבל וגם משתנה כשהעסק חדש או כבר פעיל, מה שקורה בדרך כלל שעניין התקשורת עם הלקוחות נשאר תלוי ולא קורה עם זה כלום. לכן אני ממליץ מאוד להשתמש בוואטסאפ ביזנס המאפשר לנו לתקשר נפלא עם לקוחות, ליצור קטלוג מסודר, לשלוח תפוצות של מבצעים והטבות, ליצור קבוצות לקוחות ולתקשר איתם ועוד המון אופציות נהדרות.
גם תוכנות משלוח SMS עדיין סופר רלוונטיות בעסקי מזון - בעלות נמוכה מאוד ניתן לקבל ממגוון ספקים תוכנות משלוח SMS וחבילות תפוצה מסודרות ולעניין לקוחות במבצעים ולהציע הטבות. את האנשים יש לרשום בצורה בה הם מסכימים לקבל מאתנו דיוור, מרבית התוכנות ניתנות לקישור ע"י ברקוד רגילה לסריקה בטלפון או טופס רישום קצר וכך הלקוח מצטרף מרצונו ובהסכמה לקבלת הודעות SMS, חשוב להסיר ללקוח מה שווי ההצטרפות ואופי ההטבות אותן הם יקבלו.
פליירים ומגנטים - תאמינו או לא גם השיטה הזאת עובדת ואפילו מצוין. פליירים מתאימים לנו להפצה מסודרת ע"י הדואר או חברת הפצה לאזור שבו העסק נמצא, חשוב מאוד לבצע כאשר העסק חדש לגמרי ולא מוכר לתושבי האזור או לעובדים בחברות הנמצאות סביב העסק. הפצת פליירים חשובה בחודשים הראשונים של העסק למספר פעמים כדי לקבל חשיפה טובה. ניתן לשלב גם הפצת מגנטים ובהמשך לחבר מגנט לכל הזמנה שנשלחת ללקוח הנטייה בארץ היא למלא את המקרר במגנטים של הזמנות טובות באזור אז למה שלא תהיו על המקרר של הלקוח שלכם?
תחרויות - תחרות היא כלי נהדרת ליצור עניין סביב המקום שלכם וגם לגרום לאנשים לצלם ולהעלות את החוויות שלהם מהתחרות, לדוגמה מסעדת פיצות חדשה בשכונה עושה תחרות אכילת פיצות, מסעדת המבורגר יכולה ליצור תחרות של מי יכול לאכול את ההמבורגר הכי גדול וכן הלאה כיד הדמיון הטובה. ההכנה לתחרות תיצור באאז מצוין כמו גם התחרות עצמה. זה נהדר ליצור פעילות כזאת אחת לכמה זמן בעסק שלכם ולמשוך קהל באווירה טובה ושמחה כשהמותג שלכם מחבק אותם.
קמפיין ממומן אזורי - פייסבוק ואינסטגרם הם כלי פרסום מאותה פלטפורמה שנותנים לעסקי מזון חשיפה מעולה וממוקדת ואפשרויות פילוח נהדרות. דפי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם הם מקור לקהל שכבר מכיר וניתן לפרסם אליו לצד ההזדמנות לפרסם לקהל רחב וגדול מפולח לפי תחומי עניין, אזור, גיל ועוד. עלויות הפרסום במדיות הללו עדיין מאוד אטרקטיביות ומאפשרות לעסק מזון או מסעדה לפרסם בצורה טובה והיקפית ולאורך זמן וכמובן להגדיל נפח ביקורים והזמנות.
תנסו. זה עובד!
Comentarios