top of page

Local SEO - חשיבות הקידום האורגני מבוסס מיקום


עסק מקומי חייב נוכחות לוקאלית ברשת, חשוב להבין קודם כל את השינוי המרכזי של השנים האחרונות ההופך כל עסק למיקום וגם פתיחת האפשרויות מבחינה אורגנית.

  1. רוב הגלישה והחיפושים מבוצעים כיום במכשירי סמארטפון - גם פייסבוק וגם גוגל מכוונים ללקוחות או למחפשים לפי מיקום כלומר אנו נקבל תוצאות חיפוש ומודעות רלוונטיות למיקום שלנו. תוצאות החיפוש מול אותה מילה ישתנו בהתאם למיקום לדוגמה לקוח יחפש מסעדה ביום אחד במיקום מסויים וביום למחרת יחפש את אותה מילה במיקום אחר - כמובן שהתוצאות תהינה שונות וממותאמות למיקום המחפש.

  2. הרבה יותר קל לקדם מיקום עסק מאתר - כמובן שזה לא בא אחד על חשבון השני אבל פתיחת כרטיס עסק מקומי והתייחסות למילים עם משמעות מקומית ישימו את העסק שלך על המפה.

  3. איך אנחנו מחפשים? כדאי לשים להרגלי החיפוש שלנו ולראות עד כמה המיקום הגיאוגרפי הוא חלק מהם לדוגמה אם אני מחפש מתקן אופניים ואני גר בחיפה סביר להניח שהחיפוש שלי יהיה "מתקן אופניים בחיפה"

אוקיי אז עד כאן ההקדמה ועכשיו לכלים וטיפים שישימו גם את העסק שלך על המפה:\


כרטיס עסק גוגל לעסק שלי - google my business

כלי עבודה מושלם וחינמי שכולו מיקום וכיום כאשר אני מתחיל לעבוד עם לקוח חדש הדבר הראשון שאנחנו עושים זה לפתוח כרטיס עסק בגוגל. מדובר למעשה בכרטיס עסק שקופץ יפה מאוד בחיפושים של גוגל הוא גם נראה שונה מתוצאות החיפוש הרגילות ואף מושך תשומת לב בגלל נראות רחבה וגדולה



תשומת לב כדאי לתת לכרטיס העסק כדי להכניס אליו כל מה שצריך לקידום אורגני מושלם:

  • שם העסק + מילת מפתח מרכזית שחשובה לך

  • מציאת קטגוריה שמתאימה לעסק שלך

  • מיקום העסק על המפה (אחד השלבים)

  • ניתן לצרף איזורי פעילות

  • תיאור העסק - עם מילות מפתח רלוונטיות

  • כל פרטי ההתקשרות

  • תמונות וסרטונים ותיוג גיאוגרפי שלהם

  • עדכון פוסטים בכרטיס

  • העלאת מוצרים ושירותים

  • עידוד לקוחות לצרף ביקורות

  • סיום אימות הכרטיס - ללא שלב זה הכרטיס לא יופיע בחיפושים בגוגל

  • עדכון שוטף של הכרטיס - פוסטים ותמונות



שימוש במילות מפתח ובמיקומים באתר ובדפי נחיתה

מומלץ להקצות איזור קבוע באתר (הדר + פוטר) שיש בו פרטי התקשרות וכתובת מלאה של העסק. זה נפלא גם לעידוד לקוחות ליצור קשר וגם בסריקות של גוגל יובהר היכן העסק נמצא ובאילו תוצאות חיפוש הוא יוצג בהמשך הדרך. במידה ויש לעסק של סניפים או משווקים מורשים כדאי לכלול את הכתובות שלהם בדף צור קשר למשל.


בדפי נחיתה ודפים רלוונטיים באתר עשו שימוש במילות המפתח הגיאוגרפיות בכותרות ובאיזור בו אתם עושים שימוש בטקסט המוגדר H1 לדוגמה: שירותי התקנה ותיקון - מיזוג אוויר בהרצליה, הדברת מזיקים בזכרון יעקב וכדומה.... פעולה זו תסייע לך גם בקידום האורגני וגם במודעות בקמפיינים בגוגל - המיקום הוא אחד מהרבה פרמטרים שנלקחים בחשבון כשמוצגת מודעה.


עשו שימוש במילות מפתח בהצגת פרוייקטים או מוצרים שלכם לדוגמה: עיצוב ותכנון גינה ברעננה, בניית דק למסעדה בירושלים וכדומה... הפוקציונליות והמיקום הן מילות מפתח שמשתלבות נפלא ועובדות נהדר.



קידום אורגני מקומי במדיה חברתית


קיימים כלים נוספים לקידום אורגני מקומי בפייסבוק ובאינסטגרם וכן...המערכות מבינות מילות מפתח וטקסט זה לא עובד כמו בגוגל אבל בהחלט עובד


מילות מפתח והאשטגים - בטקסטים הנלווים לתמונות או חלק מהפוסט

תיוג מקומי או צ'ק אין - קיים גם בפייסבוק וגם באינסטגרם

לדף פייסבוק אפשר ומומלץ לצרף מיקום העסק ויש גם אופצייה ליצור מיקומי סניפים


גם פה עיקרון החיפוש דומה לגוגל לדוגמה לקוח הנמצא באיזור מסויים ומחפש לראות מנות אוכל ממסעדות מקומיות יחתוך את החיפוש שלו באינסטגרם למשל לפי מיקום או לפי האשטגים רלוונטיים - מסעדות שדואגות לעבוד נכון יקפצו ויהיו חלק בקבלת ההחלטות של אותו מחפש או מחפשת


זמן העבודה הנדרש לשדרוג המיקום שלך \ של העסק שלך על המפה ובתוצאות החיפוש הוא קטן בהשוואה לקידום אורגני של אתר למשל ואפשר להתחיל עם זה אפילו עכשיו! בהצלחה.


אשמח לשיתוף חוויות קידום אורגני מקומי מההתנסות שלך כתגובה לפוסט זה

888 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page