top of page

איך יוצרים מזל בעסקים?


איך יוצרים מזל בעסקים

בתחילת השבוע הייתי בתרגול עם קבוצת עסקים שאני מלווה, ואחד המשתתפים אמר שמאז שהוא בתוך מסגרת של עשייה ויצירה הוא מרגיש שחזר לו המזל.

מה זה בכלל מזל? האם יש לנו שליטה על זה? האם יש דרך ליצור מזל?

אני חושב שהמילה מזל נכנסת לנו לחיים דווקא כשאנחנו במצב חולשה, כשקשה, כשמשהו תקוע... ואז אנחנו אומרים לעצמנו שקצת מזל עכשיו היה ממש עוזר.

ממש בנקודה הזאת אם אנחנו מתמקדים במטרה, פותחים שוב את היעדים שלנו, ממפים את הפעולות שהביאו אתנו עד כאן, דברים מתבהרים ואנחנו ממשיכים בעשייה. כשזה קורה אנחנו מרגישים שהמזל חוזר אלינו והכל מצליח.

אני מנסה לחשוב על מותגי ענק וחברות גדולות האם יש שם מנהל אגף מזל? האם קונים מזל?

האמת לא נראה לי, בשיווק ובעסקים יותר נכון להיכנס להסתברות, לפעולות שאנחנו עושים, למסלול שלנו בדרך להשגת התוצאות הרצויות עד שמגיעים ליעד.


אני הייתי רוצה להציע תרגיל במספר שלבים במיוחד למי שכרגע נמצא בתחושה של תקיעות או שמשהו לא עובד - אפשר לקרוא לזה חוסר מזל....ולהתחיל לבדוק את הפרמטרים הבאים:

  • האם יש דרך \ מסלול שם אנחנו צועדים מנקודת יציאה ברורה אל נקודה אליה נגיע ונבין שהצלחנו? אם לא - זה הזמן לשבת עם בלוק הכתיבה ולשרטט מסלול כזה, בכל פעם יעד אחד.

  • עכשיו כשהדרך ברורה, האם אני באמת נהנה מהדרך? אווירה ואנרגיה נמוכה של ביצוע משימה או פרויקט מייצר מידית הרגשה של לא הולך לי ושל חוסר מזל, אם כך חשוב לזהות כשזה קורה לנו להבין מה הביא אותנו לעבודה שלנו, להקים את העסק, לצאת למיזם הזה - בטוח שהיה שם רגע טוב של העצמה ותחושת עילוי, חשוב להתחבר אליה מחדש.

  • למידה תוך כדי תהליך - הכרת המסלול העסקי שלכם ומנטרה של יעדים ואיפה אנחנו כרגע מול היעדים יחד עם שיפור ולמידה של נקודות תקועות יעזור לכם מאוד ליצור אווירה קבועה של הצלחה ושל "המזל דופק בדלת"

  • זיהוי נקודות קיפאון - לפעמים כשקשה לנו והדברים לא מסתדרים לנו אנחנו נכנסים למצב של קיפאון מאוד חשוב לזהות כשזה קורה ומשם לעבוד מיד למצב של עשייה ומיקוד מחדש.

  • לקבל ולבקש עזרה - הכנסה של עוד ראש חושב או ידיים עובדות לנקודה בה אנחנו מרגישים "חסרי מזל" תייצר נקודת ריענון כי פתאום יש לצדכם עוד מישהו שמחויב לאותו רעיון ולאותה דרך, זה יכול לקרות עם צוות עובדים ויכול לקרות עם בן משפחה תומך, מנטור או כל איש מקצוע שיכול לעזור לנו לנוע קדימה

לכל המחפשים מזל בעסקים - הוא נמצא שם כל הזמן ולמשעה מורכב ממספר פעולות שיוצרות הסתברויות חדשות וחיוביות.

זה מזכיר לי את הבדיחה על אדם שעלה השמימה ופוגש את אלוהים, אומר האיש אל אלוהים למה אף לא סידרת לי זכייה בלוטו? אלוהים עונה לו - למה אף פעם לא שלחת טופס? צאו לטרוף את העולם העסקי שלכם ושיהיה במזל!

517 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page