top of page

הניוזלטר עדיין כאן והוא אפקטיבי מתמיד



לא פעם כאשר אני מזכיר את הניוזלטר ככלי שיווקי, אני שומע שזה "כלי עבודה מיושן".

יתכן וטענה זו נכונה כי הוא כלי שיווק ותיק מאוד אך עדיין אפקטיבי מתמיד!

קהל שנרשם לקבל מידע מעסק או מותג הוא קהל מתעניין ברמה גבוהה מאוד.


קיימות בשוק עשרות תוכנות המאפשרות לנו ליצור ניוזלטרים ולנהל רשימות תפוצה, בגדול כולן אותו הדבר עם פיצ'רים דומים שווה לעשות סקר שוק ולמצוא קודם את התוכנה הנוחה לכם לעבודה ולאחר מכן את עלות חבילות הדיוור. הכי חשוב במערכת כזו היא לבחון את חלק המשוב ומה המערכת יודעת לספר לנו לאחר הדיוור, כלומר סטטיסטיקות, אחוזי פתיחה וכדומה.


חשוב מאוד במערכת דיוור היא האופציה לאדם להירשם בעצמו ולהסיר את עצמו כדי שחלילה לא נגיע למצב שאנחנו שולחים דואר זבל או מטרידים.


מספר אופציות לניוזלטר:


ניוזלטר למנויים – NEWSLETTER


בדרך כלל מדוור לרשומים באתר או ללקוחות החברה, איכות התוכן והאיכות הויזואלית טובים יותר מההארד סייל, כשנעשה במקצועיות הוא נחשב לכלי פרסום מצויין. זה המקום לטפוח על שכם הלקוחות ומידי פעם לספר על הצלחה עם לקוח לשאר הלקוחות כולם כולל אותו לקוח קוראים זאת ומילה טובה אף פעם לא הרגה מישהו.


פילוח – לרשימה של אנשים שנרשמו באתר, ידועים בשמם ואף יותר מזה!


צד הגולש – מקבל מרצון ויש אפשרות להמחק לבד מהרשימה – אין הטרדה.


הנעה לפעולה – הרשמה של אנשים נוספים – שלח לחבר.

מבצעים לחברים בלבד ככוח לקנייה חוזרת.

משוב בזמן אמת מלקוח – על טיב המוצר או השירות.


ניוזלטר אירגוני - מומלץ מאוד


נשלח לעובדי החברה ונועד להיות אינפורמטיבי, מניע את העובדים לקחת חלק פעיל בכתיבה ובעשייה, מטרתו יצירת תרבות אירגונית ואווירת צוות טובה יחד עם הענקת ידע מקצועי וחומר קריאה מעשיר לעובדים.


פילוח – נשלח לעובדים בארגון ברוב המקרים כולם מכירים את כולם או שנועד במקרים של חברות בין לאומיות כן ליצור בסיס מחבר בין סניפים רחוקים.


צד הגולש – מקבל מרצון – רוצה להשתתף!


קצת לגבי אסטרטגייה בדיוור אלקטרוני.... לשכנע מספר פעמים!


הדפיקה על הדלת - הכותרת של הדיוור לפני פתיחתו קריטי, עליה להיות עניינית, מושכת, מעניינת.


הפיסקה הראשונה – הרושם הראשוני, לרוב זוהי הפיסקה היחידה אותה יקרא הגולש!


הקריאה וההנעה לפעולה – השלב הכי חשוב מבחינתנו כמפרסמים , עלינו ליצור הבטחה פרסומית נכונה לא דלה מידי ומצד שני לא להכנס להבטחות שאין להן כיסוי.


הפורמט

קיימות מערכות ניוזלטר קיימות הן כחלק מאתר והן כתוכנה נפרדת כל הפתרונות טובים, חשוב להתאים לצורכי האירגון.הניוזלטר יכול להשלח כ: דף אינטרנט, דף טקסט, מסמך וורד, PDF



התוכן

אמינות – אמינות – אמינות, ניוזלטר כתוב ומעוצב היטב נחשב לאמין וזהו כלי חזק לייצר קשב ועניין אסור לפספס פה.


לתת לקורא את מה שהוא מחפש מחמאות עצמיות לא מעניינות אותו, וחומר יבש ומדעי לא מעניין – חשוב לעניין כל הזמן בנושאים שמעניינים את הגולש


הפיסקה הראשונה – החשובה מכל חייבת לתת טעם של עוד כדי שהגולש יקרא את שאר הידיעה והכתבות השונות


חומר ויזואלי

חשוב ומומלץ להעזר בחומר תומך, תמונות, מצגות, סרטוני וידאו ופלאש, מסמכי וורד וPDF על כל החומרים להיות באיכות טובה ומעודכנים – לא מומלץ להראות תמונה של המנכ"ל כשעוד לא היתה לא קרחת


קישוריות

במידה ויש אתר חברה פעיל מומלץ לחבר תמיד מהכתבות לאתר וגם להפך מהאתר להמליץ להרשם לניוזלטר


העיצוב look and feel

שמירה על קווי הזהות האירגונית, קווי המיתוג והחזות של החברה. חובה לשמור על אחידות הניוזלטר שנשלח ועל המבנה שלו (סקירת המבנה בכיתה)


צבעוניות

על צבע הרקע להיות בהיר רצוי לבן, אפשר צבעים אחרים אך להשתמש בגוונים בהירים ועדינים.


טקסט

לשמור על אחידות פונט וגדלים קבועים לכותרת ולטקסט הכללי, לשמור על צבעי פונט אחידים ולהמנע מקרקס של צבעים – צבע כותרת לבחירה וצבע שחור לטקסט הרץ הם אידיאלים ואין צורך להתחכם.


עיקביות

במקרה הטוב יצרנו רשימת מנויים ודיוורנו אותם מספר פעמים לשביעות רצונם, לאחר כמה שבועות הפסקנו ואז בפסח נזכרנו שוב – קשב הקורא דעך הוא גם לא יזכור מי אנחנו – כך מאבדים קהל וזהו נזק אדיר – עדיף לא לשלוח כלום אם לא מייצרים קלנדר קבוע ובלתי מתפשר של דיוור, מומלץ לבנות צוות של אחראים במידה ומישהו חסר מישהו אחר שולח, בחברות גדולות מומלץ ליצור צוות מערכת ממש כמו בעיתון.


המשוב

תוכנות מעקב וסטטיסטיקה לצד מחשבה איך לשתף את הלקוח בניוזלטר זהו המשוב הטוב ביותר על מידת העניין לניוזלטר שלנו

867 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page