top of page

לדבר עם עצמך - על שיווק יצירתי


שיווק יצירתי

מחשבות על שיווק יצירתי

התשובות למרבית הדילמות העסקיות נמצאות בתוך אנשי החברה, הסוד הוא ללמוד לדבר עם עצמך ברמה העסקית כמובן כי לדבר עם עצמך סתם יכול להתפרש לא טוב, השלב הבא לדבר עם האנשים בארגון.

פעם מזמן כשהייתי שכיר הבנתי שחלק מהאנרגיות שארגון משקיע זה לשכנע את עצמו ולתת במה לכל פונקציונר להוציא אוויר, כשהפכתי לאיש המשלם משכורות הבנתי כי אני רוצה את העובדים שלי חושבים ועובדים למטרה אחת שהיא הצלחת החברה ולא להוציא קיטור כדי להראות לי שהם עובדים.

עוד משהו לימדו אותי החיים בתוך סיטואציות הדיון בתוך החברה היא כי דווקא אלה השקטים יותר הם לא פעם בעלי הרעיונות הטובים והיעילים, לא בהכרח כי האדם היודע לצעוק טוב יותר הוא באמת האיש שאותו אני צריך לצידי – קוראים לזה תרבות אירגונית שעליה אני עוד מבטיח לכתוב בהמשך בפוסטים הבאים.

בוא נחזור רגע לעצמך ולשאלות הניצבות בפניך שים אותן על הנייר ותיווכח כי עשיית הסדר בראש היא קלה וגם פשוטה, את הטכניקה הבאתי דווקא מעולם הקריאייטיב בו לרוב יש נטייה לחשוב כי הרעיונאים הם אנשים עם דמיון מטורף היכול בשניות ליצור מיליון רעיונות שימכרו, קודם כל ההנחה היא חצי נכונה אבל עם עושים סדר מוציאים שניים שלושה רעיונות ממוקדים ומושחזים סביב מטרה ברורה בדרך כלל השני הוא הטוב והממוקד מכולם כך לפחות אצלי. שיווק ויצירתיות מתחילים בנקודות דומות - מחשבות ותכנון....

אלו שאלות יכולות לכוון אותנו לשיווק יצירתי?

- מה אני רוצה שהלקוח יחשוב על המוצר שלי? מה הוא חושב עליו כרגע? - מה הלקוח מרגיש כשהוא עושה שימוש במוצר או בשירות שלי? - האם הלקוח שלי נהנה מהמוצר שלי במלואו ולא מחמיץ חוויות שברורות לי מראש? - איך אגרום ללקוח לחזור ולרכוש? - איך אצור עבורו המשך חוויה ושימוש מהמוצר?

כל הפתיחה של המאמר נשמע כל כך מוכרת אולי ברורה ובהיר מידי, כאן למעשה קבור הכלב בגלל שזה כל כך בהיר לנו הביטחון והניסיון שלנו דוחקים את הצורך הזה הצידה ואנחנו לא שואלים דברים פשוטים וקלים ליישום אלא תמיד מחפשים את המסובך והמורכב ולאו דווקא את הדברים הפשוטים והקלים ביותר ליישום מוצלח.

לפעמים השימוש במילה אסטרטגיה הוא כבד ולא ברור לכול לקוח עימו אני נפגש אבל בדיוק בשאלות הפשוטות הללו מתחילה להבנות האסטרטגיה, זהו המחקר הראשוני, לא המחקר המעבדתי או המדגמי אלא דליית המידע הנמצא גם כך במציאות העשייה היומית, הכי קל לעבד אותו וליישם להשגת הישגים - רק אחרי שכל הבהיר והמובן מאליו מנותח, נכתב ומיושם אפשר וצריך ללכת לדברים המורכבים יותר, גם הם הופכים לפשוטים ובהירים עם השאלות הנכונות.


תנסו. זה עובד!

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page