top of page

לכתוב ולדבר - קופירייטינג בעולם הדיגיטלי


אחת הסדנאות שאני הכי אוהב להעביר היא בנושא קופירייטינג וכתיבה שיווקית, אחרי הכל קופירייטר היה המקצוע הראשון שלי בעולם הפרסום.

אני מאוד אוהב את השינוי שהכתיב העולם הדיגיטלי על אופי הכתיבה.

בפרסום המסורתי מתקשרים עם קהל רחב מאוד בלי יכולת טכנולוגית (פילוח קהלים מדוייק) לדבר בגובה העיניים.

ערוצי הפרסום המסורתיים כמו העיתונות, רדיו, טלוויזיה עדיין תקועים בלדבר עם עדר עצום של אנשים תוך יישום חוק המספרים הגדולים.

העולם הדיגיטלי יצר סגנון קופירייטינג אחר ואינטילגנטי - אנחנו למעשה מדברים עם קהל מאוד ממוקד ומאוד מדוייק.

כמובן שלאופן הכתיבה הזה יש משמעות עצומה בכל הנוגע להצלחת הקמפיין!

אני משתף אתכם במספר נקודות חשובות לעבודת קופירייטינג יעילה בעולם הדיגיטלי, תנסו זה עובד:

מה אני קונה? נסו כבר בראשית הטקסט להסביר לקורא מה הוא קונה מכם ואיך המוצר או השירות שלכם מתחבר למשהו אמיתי שהקורא צריך.

לדבר עם הלקוח דרך העיניים שלו - נסו למקד 80% מהטקסט לפחות בלקוח עצמו ולחבר אותו לסיפור המוצר או השירות שלכם.

לכתוב כמו שאנחנו מדברים - בעת הכתיבה נסו לדמיין שיחה נעימה עם לקוח פוטנציאלי, תחשבו האם באמת אנו משתמשים במילים שאנו כותבים לעיתים בפרסום, בשיחה רגילה....התשובה לרוב היא - לא. שימוש במילים פרסומיות שחוקות מוציא את החשק להקשיב לנו.

מה אנחנו רוצים שהקורא יקח איתו או יעשה - אז היום כולם נדבקים להנעה לפעולה מה ששם אותנו בסעיף הקודם. האם השימוש במילה "קנה עכשיו" יגרום לקורא לעזוב הכל ולקנות עכשיו?  התשובה פה די ברורה. במקום הנעה לפעולה "רובוטית" נסו לחשוב וגם לכתוב לעצמכם בצד: מה אנחנו רוצים שהקורא יזכור מהטקסט, זה יפתח לכם כיווני חשיבה חדשים ומעניינים.

שימו את הכאב בצד - אני מכיר את הטכניקה שאומרת בואו נחפש מה כואב ללקוח, לטעמי זאת טכניקת עבודה שמייצר פרסום משעמם, בה אנו פונים לקורא שלנו כאיזה מסכן או אבוד בעולם. בעולם הדיגיטלי הלקוח מפוקס, אינטלגנטי וחכם. כאב הוא לא מניע לפעולה אלא פתרון! האינטרנט הוא הכלי הבלעדי לחיפוש פתרונות וכלים, הלקוח שלנו רוצה להתפתח ולשנות פנייה לחלק הזה אצלו דרך הטקסט תעשה עבודה נפלאה.

חפשו טקסטים בהם כבר פרצתם דרך!  אנו כותבים המון: באתר, בבלוג, במדיות חברתיות ולכל טקסט יש ניתוח סטטיסטי. הקדישו לפחות פעם בשבוע לנבירה בטקסטים שהעליתם, למה הקהל שלכם הגיב?  באיזה תכנים שהעלנו הוא בילה הכי הרבה זמן? זה בדיוק השיקוף שיראה לכם מה הקהל אוהב אצלכם, למה הוא מתחבר ולמה הוא מגיב. כאשר אני מזהה טקסטים שכאלה תוך כמה דקות אפשר לתת להם טאצ' של קופירייטינג ושיווק ואלו הטקסטים שידברו הכי טוב אל הקהל.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page