top of page

עסקים במלחמה - התכונות הכי חשובות בעצמאי (פוסט 7)


התכונות הכי חשובות בעצמאי - לנווט את העסק ואת עצמכם בתקופות חוסר ודאות

כשעוסקים בתהליכי חזון או מיתוג אנחנו תמיד מחפשים את הערכים החזקים ביותר שיעזרו לנו לבטא את עוצמות המותג שלנו.

גם במימד האישי כל אחת ואחת מונעים ממכלול ערכים ותכונות שמניעים אותנו או מהצד השני משתקים אותנו.

כפי שבטח שמת לב בתקופה הזאת אני מדבר ועוסק בעיקר בתהליכים קצרים

כאלה שישמרו על העסקים והאנשים שהם העסקים לנוע קדימה ולא להתפרק.


בעלי עסק עצמאיים נדרשים להיות בעלי משמעת עצמית גבוהה ותחושת אחריות מפותחת. אלו שני ערכים חיוניים להצלחתם של בעלי עסק עצמאיים, שכן הם מאפשרים לעמוד במשימות ולהגיע ליעדים.


בכל תקופה ובטח בתקופות לחץ גדול ומשבר אנחנו נדרשים להיצמד אפילו עוד יותר חזק

למימד המשמעת והאחריות - אנחנו בעלים של עסק, אנחנו מפרנסים משפחות,

אסור לנו למצמץ אפילו לא לשנייה.


משמעת ואחריות יוצרים שילוב מנצח!


המשמעת העצמית היא היכולת של אדם לשלוט בהתנהגותו ולפעול בהתאם ליעדים ולמטרות שלו. בעלי עסק עצמאיים נדרשים להיות בעלי משמעת עצמית גבוהה כדי לעמוד במשימותיהם השוטפות, כגון ניהול העסק, שירות הלקוחות, השיווק והמכירות. הם גם נדרשים להיות בעלי משמעת עצמית כדי לעמוד ביעדים הארוכי טווח שלהם, כגון פיתוח העסק, צמיחה והרחבה.

תחושת האחריות היא המודעות וההבנה של האדם להשלכות מעשיו. בעלי עסק עצמאיים נדרשים להיות בעלי תחושת אחריות מפותחת כדי לקחת אחריות על העסק שלהם, על העובדים שלהם ועל הלקוחות שלהם.


איך ניתן ליישם את זה ביום יום?

למפות ולעמוד במשימות השוטפות: חשוב ליצור רשימה חודשית \ שבועית יומית של משימות חובה ולעמוד בהן ללא עיגול פינות, תירוצים וקשקושים. ככל שהמשימות מורכבות ומאתגרות יותר מהרגיל כך תרגישו נפלא שתעמדו בהן.


ליצור רשימת קשיים וטעויות: ללמוד מהן זה המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל, חלוקה של קשיים וטעויות לחלקים קטנים יעזרו לנו להבין מהר מאוד מה הפתרון וגם כאן תיקון קטן מייצר הרגשה מדהימה. לחזור שוב ושוב על פעולות מוצלחות: עקרון החזרתיות נמצא בכל המקומות בהם אנשים עומדים באתגרים עצומים: ספורט תחרותי, צבא, מסעות מורכבים ועוד. זהו מנגון המשמעת במיטבו לחזור על פעולות תוך כדי למידה ונטרול טעויות - לחזור על זה שוב ושוב וגם כשהצלחנו נחזור על זה עוד פעם ועוד פעם, ככה מגלים פעולות טובות שאנחנו מבצעים בעבודה ומיישמים אותם כחלק מספר פעולות איכותי.


אחריות מול הלקוחות שלנו: יש תחומי חיים בהם הלקוחות שלנו צריכים אותנו יותר מתמיד. חשוב לבצע מיפוי של לקוחות הנמצאים כרגע במצב בו הם זקוקים לעזרה מקצועית מאתנו. אנחנו גדלים ומתפתחים רק כאשר יש לנו אחריות על הכתפיים. אחריות למשל בתחום השיווק מול לקוח זאת אחריות על מאות אלפים ולפעמים מיליוני שקלים, אחריות של מטפל מול מטופל היא עצומה וחלק מאיכות חיי המטופל, שירות הניתן בתקופה של משבראו מלחמה הי לפעמים צורך קיומי עבור לקוח. כאשר לפנינו רשימה של לקוחות מתועדפת לפי משימות - תטיס אותנו קדימה ותעזור לנו להתמקד בעבודה מדוייקת ואיכותית.


הסחות דעת: תמיד יש משהו שנראה לשנייה יותר טוב ומעניין לעשות כרגע, חוץ מכל מה שהזכרתי עד עכשיו. תמיד יש הסחות דעת בצורה של טלפון נייד, סרטון מעניין ששלחו לנו, סתם שיטוט באתרי חדשות, רעשי חוץ או פנים שגורמים לנו להתנתק מפוקוס. כאן שוב נדרש שילוב של משמעת ואחריות. אתן דוגמה שימושית: כאשר אני עובד על משהו שמצריך חשיבה, הטלפון (מכל סוג) לא נמצא לידי, אני בדרך כלל עובד ללא מחשב (בלוק כיתה עושה את העבודה) ולפעמים מתנתק מהסביבה הרגילה שלי למקום שקט ורגוע.


בכל יום בשנה - אחריות ומשמעת זה המנגנון לביצוע משימות והצלחה.


תנסו. זה עובד.

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page