top of page

עסקים במלחמה - להוריד רעשים (פוסט שני)


עסקים במלחמה - להוריד רעשים (פוסט שני)

בימים הנוראים שאנחנו עוברים מאוד קשה למצוא שנייה של שקט וריכוז, שהם מאוד חשובים לנו להמשך החיים כאן ובטח לעשייה היום יומית שלנו כעצמאים, מנהלים ויזמים.


היום נדבר על איך להוריד רעשים לעצמנו ולסובבים אותנו וגם כמה המלצות מדיה חברתית.


חשוב מאוד לשלוט בכמויות המידע שאנחנו צורכים כי עיקר הרעש נוצר לנו מעומס אמצעי התקשורת שסביב לנו: טלוויזיה, רדיו, שמועות, מדיות חברתיות, תוכנות מסרים ועוד.


איפה כדאי להתעדכן ובאיזו תדירות:


אני אישית תמיד אוהב את גוגל ניוז מרחב המרכז את כל ערוצי המידע המוסמכים ללא פייק ניוז, ניתן בקלות לשלוט על אלו ערוצי מידע בא לכם לראות ולקבל עדכונים בצורה טובה, זהו הלינק לראשי: https://news.google.com/


לגבי שידורי טלוויזיה או רדיו אפשר בהחלט להתעדכן במבזק אחת לכמה שעות ולא לשקוע לתוך החדשות שחוזרות על עצמן ולא תמיד "מחדשות". אני אישית נמנע מטלוויזיה דולקת ברקע על ערוצי חדשות כי כך באמת נשאבים לזה ומאוד קשה ליצור זמן לריכוז ופעולה חיובית אחרת.


לגבי תוכנות מסרים כמו וואטסאפ, טלגרם ומסנג'ר - גם פה חשוב לשים לב לאנשים שפונים אליכם ושאתם לא מכירים - ומי שלא מתאים לכם פשוט לחסום אותו מידית יש טרור והפחדה גם כאן ואפשר לחסום את זה בקלות, גם פה הקבוצות נוטפות המון מידע לא אמין ולא מבוסס וחשוב מאוד לנטרל את זה מחיינו.


המדיות החברתיות בימים רגילים מכילות כמויות ידע שבלתי אפשרי להחיל וכרגע בעת מלחמה, משקל ועוצמת המידע בעוצמות חזקות אף יותר.


מיותר לציין את סרטוני הזוועה שרצים ללא הפסקה בעיקר במדיות שלא מצונזרות והיכולות הכמותיות שלנו לדווח הן קטנות אך חשובות - לכן אם נתקלתם בסרטוני שנאה, הסתה וכדומה דווחו על המידע.


ברמה האישית הסרתי את אפליקציית טיקטוק מהמכשיר שלי ואף ביקשתי כך מילידי הרבה לפני המלחה עניין החומרים שרצים שם הוא בעייתי מאוד לדעתי והמלחמה כמובן לא תרמה לכך - רק עכשיו מתחילים לשים שם לב לדברים ולתקן.


משהו חשוב מאוד לגבי כל המדיות המצריכות סיסמאות כולל אתרי האינטרנט שלכם:

  1. חשוב מאוד ליצור סיסמאות חזקות ולהחליפן אחת לכמה ימים

  2. ליצור אימות דו שלבי באמצעות הטלפון

  3. במידה ויש הצעות חברות, עוקבים או הודעות מדמויות חריגות - לא להיכנס , לחסום ולמחוק

בפיסבוק במיוחד ולבעלי דפים עסקיים - קיימות הרבה הודעות או פוסטים ותיוגים בסגנון "הדף שלך הפר הנחיות" וכדומה לרוב עם סמלים כמו פייסבוק וזה פייק וניסיון לשאוב מכם פרטים (קיים עוד לפני המלחמה), הודעה טכנית רשמית מפייסבוק מגיעה במייל מסודר וגם שם כדאי לקרוא ולהבין במה מדובר שכן אין סיבות הגיוניות שהדף שלכם יפר משהו ובטח לא שיחסם בגלל זה.


יש לכם שאלות? מרגישים שאתם צריכים לדבר או לקבל הכוונה לשגרת עבודה? נתקלתם במשהו ברשת שיוצר אצלכם חוסר ביטחון? מוזמנים ליצור קשר איתי בשמחה - בוואטסאפ הפרטי שלי

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page