top of page

עסקים במלחמה - להילחם בתקיעות (פוסט 4)


שחרור תקיעות בעסקים ובכלל

זמן שיש בו חוסר ודאות בטח ימי מלחמה יוצרים תחושת תקיעות מתמשכת ומוגברת.

מאוד קשה ליצור, לחשוב, לנוע קדימה - המצב והאווירה הכללית יוצרים אצלנו קיפאון.

זה קורה לכולנו לא מעט גם בזמני שיגרה, אנחנו נעצרים כשמשהו קשה לנו, לא נעים קדימה כי אין מטרה או דרך שאנחנו מבינים, לפעמים חסר לנו כלים או ידע

ואז אנחנו נעצרים.


אני רוצה לתת לכם מספר כלים פשוטים לצאת ממצבים של תקיעות


מה באמת עוצר אותנו כרגע? חשוב לדעת לסנן רעשי רקע ותירוצים (זה טבעי) ולהבין אם יש משהו שבאמת יוצר לנו מעצור? הרגשה כללית ירודה ומורל נמוך זה משהו להסתתר מאחוריו ולא לנתח באמת מהי סיבת התקיעות. אני לא מצליח להתרכז, אני בחוסר ודאות כלכלית, חסר לי כלי עבודה מסוים - כאן כבר במשהו

יותר ברור ומוחשי ולכל דבר כזה ניתן למצוא פתרון. למשל קשה להתרכז - אפשר לצאת קצת החוצה

לנשום אוויר, לזוז לעבוד במקום אחר כמו מרחב עבודה משותף, לראות אנשים תמיד יוצר משהו טוב. חשוב מאוד לזהות מעצורים ברמה הכי בסיסית שלהם ולמצוא פתרונות בהתאם.


מה המחיר של להישאר תקועים?

ברמה של כמה ימים חוסר פוקוס ותקיעות זה מצב הגיוני וטבעי, צריך לקחת בחשבון שזמן לחימה או תקופה כמו הקורונה מתמשכים על ציר זמן לא ברור או ידוע מראש. האם תוכלו לאפשר לעצמכם מצב של חודש או חודשיים של תקיעות? ללא שיגרת עבודה מסודרת? מה המחיר של זה? מכל הבחינות: כלכלית, נפשית, פגיעה בהישגים שכבר השגנו... ברגע שנבין כי יש לתקיעות מחיר ומה השגנו עד היום כבעלי עסקים - יהיה קל יותר לחזור למסלול.


מהם הגורמים המשחררים

חשוב מאוד לחקור לעומק כפי שציינתי מה תוקע אך לא פחות חשוב לדעת מה יכול לשחרר. אופי העבודה כיום קצת יותר "ביתי", יש לנו יותר זמן ללמוד ולהתפתח ולכן אם אחד החסמים שלכם

הוא ידע - אין זמן טוב מזה ללמוד ולהתפתח בכל התחומים הרלוונטיים לעסק שלכם ולחיים בכלל.


מהי הפעולה המידית שאפשר לבצע ממש עכשיו? אני מניח שיש כמה דברים או נושאים שיש לכם תחושת תקיעות סביבם, קודם כל נסו לבחור משהו אחד ולחשוב על פעולה אחת פשוטה ומידית שיכולה להניע את מה שתקוע ולו צעד אחד קדימה. אל תחפשו תוצאות של 100% או פרפקציוניזם אלא תנועה קדימה, שינוי שתרגישו ויעשה לכם טוב!


אני מאוד ממליץ לסדר את היום לפעולות קטנות ופשוטות, כל יום והפעולות שלו. בסוף היום לסמן את ההצלחות ומה הדברים הקטנים הבאים שישחררו לכם משימות נוספות.

זה בסדר גמור לשים משהו שלא הכי צלח בצד ולעבור למשימה אחרת. מה שחשוב כרגע זה יצירה של שגרת פעילות סביב כל זמן שתבחרו או שאתם מרגישים שאתם יכולים לעמוד בו, בתוך הזמן הזה סדרו לכם משימות, נסו להבין מה תקוע באמת, להתקדם בצעדים קטנים ממשימה למשימה וזה פשוט יתחיל לעבוד לכם.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page