top of page

שיווק תיירות המכלול האינטרנטי


שיווק תיירות

שיווק תיירות בעולם האינטרנט שינה את אופי השיווק והשוק מקצה לקצה. הידע הנרכש בקרב לקוח מתעניין נמצא ברובו הכמעט מוחלט ברשת: באתרים פרטיים, באתרים נישתיים העוסקים בתיירות, באתרי מסחר שונים שאינם עוסקים רק בתיירות, באתרי הקופונים ועוד.


וכשחשבנו שכבר ראינו הכל הגיע השיווק הסולולרי והגיאוגרפי וטרף את הקלפים מחדש. בפוסט הזה אני רוצה להעניק סקירה כוללת על המכלול האינטרנטי לשיווק ופרסום תיירות, איך שהוא אני חש בעבודת היום יום בליווי עיסקי תיירות כי העיסוק במיקרו גובר על המקרו ולא פעם התוצאות לא מוצלחות בשל אי ראיית התמונה כולה.


שיווק תיירות בעזרת כלים אינטרנטי הוא לא אופציונלי אלא הכרח, לא ניתן כיום לבצע פעילות שיווק תיירות חוויתית ללא ערוצים אינטרנטיים: אתר, בלוג, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, יוטיוב, אתרי שיווק ומכירה שונים. הקהל נמצא ומעדיף את האינטרנט ככלי "עבודה" וכאן תחילת ההבדל בין האינטרנט לערוצים האחרים - אינטרנט הוא כלי העבודה של הלקוח המחפש.


אתר אינטרנט

הטיפ הראשון בפוסט הזה הוא - צרו לכם נוכחות אינטרנט משלכם, עצמאית, מסיברת פנים, מלאה בתוכן ומידע. לא יעלה על הדעת כי עסק תיירות מכל סוג שהוא: לינה, אטרקציות, הסעדה וכדומה יבלעו בתוך אתר גדול כדף, או יהיו שורה באינדקס בלבד. כשכלי העבודה של הגולש הוא האינטרנט עצם העובדה של נופיע שם כמותג פשוט יוציא אותנו מהמשחק. הלקוח הפוטנציאלי חייב את מספר הדקות לראות, לחוש ולהתרשם מהעסק שלכם, כשלקוח נכנס לסניף שלכם הוא יעניק את תשומת הלב בעיקר כשהחוויה טובה ונעימה, לא מומלץ להסתפק רק בדף נחיתה שכן יעודו הוא פרסומי בלבד, ומה עם התדמית?  המיתוג און ליין? השקיעו באתר ראוי ומכובד זה חלון הראווה שלכם. בחתך הדמוגרפי של מקבלי ההחלטות עם הכסף (גברי ונשים בגילאי 35 ומעלה) נראה העדפה לעיון באתר ולקבלת מידע מעמיק בטרם שיחת המכירה.


קידום האתר

אתר אינטרנט בטח בתחום התיירות מצריך קידום בין אם בתשלום או בין אם קידום רגיל (אורגני), מיקום טוב במילות מפתח מהותיות מביא תנועה איכותית שלמעשה מצאה מה שחיפשה, הפניות שיתקבלו יהיו ממוקדות מאוד בעדיפות כמובן לתוצאות חיפוש רגילות ולא ממומנות שלהן דרגת הזדהות רבה יותר בקרב קהל המחפשים.


המדיה החברתית

הקהל נמצא בפייסבוק האמנם? נתקלתי בלא מעט עסקים שהלכו על מדיה חברתית ובגדול, עסק תיירותי שלם הפועל רק בפייסבוק וכאן נשאלת השאלה האם לא לקה השוק בתסמונת חצי הכוס המלאה בלבד. כשאתה רק בפייסבוק ומקבל תוצאות בכל ווליום שהוא בודאי שתהיה מרוצה! אך האם ללא מכלול באמת אפשר למתוח את קו התוצאות קדימה?  התשובה היא לא. עידן הפייסבוק כן הביא הזדמנויות אך גם לא מעט ברברת, עידן הפייסבוק הביא ערוץ חדש אבל הבאים עוסקים קודם כל בחיי החברה שלהם ורק אחר כך בשיווק. מינון הפייסבוק במדיה החברתית לעיסקי תיירות חשוב ובתנאי שהוא במידה הנכונה, מדיה חברתית אחרת שמטרתה לקשור קשרים היא לינקדאין, הרשת עוסקת רק בעבודה ולכן הסיכויים לצאת משם עם שיתופי פעולה גדול אולי יותר.


שיווק באמצעות דואר אלקטרוני

לא ניתן לקיים פעילות שיווקית טובה ללא בניית מאגר תפוצה, מצד אחד תהליך ארוך אך מצד שני איכותי מאוד. לאחר הפעלת חוקי הספאם לא ניתן למעשה לשלוח מיילים ללקוחות ללא הסכמה וטוב שכך, אנו נעדיף לקוח הקורא חומר מתוך ענין ורצון ולא מתוך הפצת דואר זבל. כיום השיווק במייל משמש אותנו יותר ויותר לשימור לקוחות קיימים ומתן "תזכורת" יחד עם זאת חשוב מאוד ליצור מסלול מעודד הרשמה הן באתר והן בערוצים אחרים, הטבה או מתנה כדי ליצור הרשמת לקוח היא נכונה וראויה, לקוחות שמקבל הוא גם כזה שידע להתחבר ולהגיע. מומלץ לתת הטבות שהן מעולם התוכן השיווקי התיירותי כמו אדם נוסף חינם, הנחת כמות, כניסה חינם בביקור שני וכדומה - הלקוח כיום מודד הכל דרך הכיס ואנו בפנייה צריכים לקלוע למוח ולכיס גם יחד.


שיווק באמצעות אתרי צד שלישי

אתרי צד ג' הם בהחלט שחקן בעל נתח בעולם השיווק של עסקי התיירות, שם המשחק כיום הוא להתמקד באתר אחד או שניים אבל בידיעה ברורה שיש מדידה מבוקרת של תוצאות קרי טלפונים והזמנות, לרוב עסקאות הפרסום באתר כובלות לתקופת זמן ארוכה בה עקומת התוצאות משתנה לכן יש לבקר תוצאות על פני כל השנה ולאור זרימת הלקוחות יש לקבל החלטות. אתרי צד שלישי הפועלים ע"פ עמלות מכירה בהחלט תופסים יותר נפח ובצדק אחת הפעולות הראשונות היא ליצור קשר וחוזים עם אתרים שיודעים לתת מכירות משם הרבה יותר קל להתקדם.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page