top of page

הכל מתחיל בקהל - איך לחדד את השיווק מול הקהלים הנכונים



בריצה הקבועה שלנו בשיווק והגדלת הנפחים הקיימים, חשוב לפעמים לעצור ולנתח מה קורה כרגע.

בהרבה מקרים אנחנו לא שמים לב לסימפטומים של קהל לא מתאים, ולא רק שאנחנו לא מתקנים את זה אלא מביאים עוד ועוד אנשים שלא מתאימים לנו!


חידוד קבוע לכיוון הקהל שמתאים ורצוי לנו יכול לעשות פלאים לשיווק, אז בפוסט הזה אדבר על הסימנים לזה שאנחנו מושכים קהל לא נכון ואיך כמובן לשפר זאת.


  1. קיים פער גדול בין עבודת השיווק והפרסום לקבלת התגובה הרצויה - לדוגמה אנחנו מייצרים קמפיין לגיוס לקוחות מתעניינים, המספרים נראים טוב המון אנשים נחשפים ואפילו נכנסים לאתר ולדף הנחיתה אבל לא קורה כלום...דוגמה קלאסית לזה שהקהל שאנחנו מכוונים אליו לא מדויק לנו מספיק. מה כדאי לחפש בנקודות הללו? טירגוט קמפיינים מחדש, כתיבה מחודדת יותר של מסרים ודיבור בשפה של הלקוח אליו אנחנו מכוונים, הגשת הצעה ברורה למתעניינים, הנעה לפעולה ברורה.

  2. פער גדול מאוד בין כמות האנשים שסובבים סביב ערוצי הדיגיטל שלך לבין קבלת לקוחות בפועל. כל מאמץ שיווקי אמור להניב משהו, אך כאשר זמן חולף והמספרים נראים "כאילו" טובים ומהצד השני אין תכלס...כדאי גם פה לבצע חידוד מחדש. חשוב להבין שלא המספרים הגדולים בהכרח מביאים את התוצאה הרצויה אלא המיקוד והחתירה אל עבר קהל יעד נכון ומדויק.

  3. הרבה רעש במדיה החברתית ללא תוצאות מוחשיות - במיוחד במדיה החברתית קהל לא ממוקד נותן אפקט של הרבה רעש לדוגמה המון לייקים חדשים או עוקבים ומצד שני תוצאות דלות או אפס תוצאות מוחשיות. גם כאן כדאי לחדד את המסרים שלנו ואת "אופי" ערוצי המדיה החברתית שלנו כדי שיתאימו בדיוק לציפיות של הקהל אותנו אנחנו רוצים למשוך.

מה המפתחות לשיפור ההגעה לקהל מדויק ונכון?


  1. ערך ותועלות בצורה הברורה והמידית - לשקף ללקוח הפוטנציאלי איך אנחנו יכולים לעזור לו ולהעניק לו ערך או משהו שהוא צריך מאתנו.

  2. טקסטים ומידע עם תועלת לקורא וטקסטים מסננים - בין השורות אפשר וצריך להכניס גבולות גזרה לכיוון הלקוח שמעניין אתכם. כותרת לדוגמה: אם אתה מעסיק מעל 50 עובדים יש לנו מידע שיכול לחוסך לך אלפי שקלים!

  3. ערך לא ברור - כאשר המידע שאנו מספקים לא מספק ערך ברור בכל פעם מחדש לקורא, אין שום סיבה שתיווצר המשיכה שאנו מצפים ליצור, העלאת תוכן ברמה מקצועית גבוהה שמעניק ערך לקורא וכמובן שהכל מתחבר אל הכותב...זה המפתח המרכזי לשיפור.


וקצת חומר מחשבה איך לחתור כל הזמן לכיוון קהל היעד שאנחנו מחפשים:

  • סיימנו לכתוב....חפשו מה באמת הצעת לקורא בטקסט הכתוב והאם זה תואם לקהל אותו אתם מחפשים?

  • האם לטקסט\הצעה שלכם יש איזה יתרון יחסי? האם יהיה לקורא להתעלם מההצעה או התוכן שלך?

  • מה דחיפות המידע? האם משהו במידע מחבר את הלקוח (שאנחנו מחפשים) לכאן ועכשיו?

  • האם לקורא (מתוך הקהל שאנחנו רוצים לעניין) קל לבטל את הכתוב? לדלג? או להתעלם?







296 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page