top of page

הקמת אתר אינטרנט - מתכון להצלחה


הקמת אתר אינטרנט

קיימת היום דילמה לא קטנה לגבי הצורך באתר אינטרנט, לא פעם אנו מגלים בעבודתנו בעת חשיפת מותג חדש או פעילות שיווקית כי בעזרת מדיה חברתית מגיעים די מהר לתוצאה כשהאתר עוד בבנייה.


למרות הכל אני עדיין רואה צורך חשוב מאוד באתר ולכן ריכזתי מספר דגשים ורעיונות שיסייעו לכם בעת תכנון ואפיון האתר שלכם.


ראשית צריך להבין לפני הכל כי האתר לא מיועד לנו! קהל הגולשים שלנו ופילוח שלו הוא המרכיב להצלחת האתר, ככל שנתמקד מול קהל מוגדר, נבין מה הוא צריך וניישם זאת באתר נקבל תוצאות בהתאם. חשוב שאת האתר ילווה קונספט מרכזי שמוביל אותו לדוגמה הצהרה בסגנון: האתר שלנו הוא מוקד המידע ללקוחות או האתר שלנו הוא חלון ראווה או האתר שלנו הוא כלי ליצירת קשר. בשלב הבא אנו נפרק את הרעיון למעשים אתר שהוא מוקד מידע צריך להבנות בדרך שבה איתור מידע יהיה קל ומהיר, אתר שהוא חלון ראווה צריך לתת בסיס ומשקל מיוחד למראה, אתר שנועד ללקט לקוחות צריכים לכלול מספיק טריגרים כדי לגרום ללקוח לרצות ולדבר איתנו.


המהרעיון הכללי \ קונספט האתר אנו עוברים להגדיר אחד לאחד מהן המטרות אותן נרצה להשיג מאתר האינטרנט: לבצע מכירות, לאגור לקוחות, בנייה של מותג - זהות ונראות, תחזוקת לקוחות, שירות....את המטרות כדאי לפרק כמה שאפשר לגורמים ברורים וברי השגה.


מי הוא הקהל שיפקוד את האתר ואיך נגיע טוב יותר לתודעה שלו? לחברות יש קהלי יעד ברורים ומפולחים היטב, וכאשר לחברה מספר רב של שירותים או מוצרים צריך לבחון את האופציה לפעול עם דפי נחיתה ברורים בהם חלים כל הפרמטרים שציינתי קודם. בתקשורת עם הקהל שלנו לאתר חשיבות גדולה ויש לשים לב ל"שפה" בה יהיה האתר כתוב, לאופי שהוא יהיה מעוצב, מקום שבו לגולשים יהיה קל יותר להתחבר הוא זה שייתן תוצאות.


נקודה מהותית נוספת היא היכולת לתקשר עם הגולשים, פה אמנם לרשתות החברתיות יתרון גדול ואנו צריכים לבחון את החיבור בין האתר לרשתות החברתיות בהן אנו פועלים. בנוסף ניתן ליישם עזרים נוספים במידה והאתר שלנו יעבוד על מערכת בלוגית או מערכת היכולה לעבוד מול רכיבים המשפרים את היכולת לסנכרן אינפורמציה מהאתר למדיה החברתית ולהפך.

שאלת מיליון הדולר היא האם להשתמש במערכת ניהול אתר מובנית או לבנות קוד ייעודי לאתר שלנו? התשובה היא שאם אין הצדקה מיוחדת לבניית אתר בו יש פונקציות ייחודיות ומערכת ניהול ייעודית, מוטב לבחור מערכת ניהול טובה ויעילה המאפשרת את הדברים שציינתי, ומאפשרת עבודת SEO בסיסית כמו הכנסת מילות מפתח, כותרות, ותיאורים לכל דף ובצורה פשוטה.

מערכת מובנית אותה תרצו לרכוש חייבת לעמוד בכל הסטנדרטים שלכם והדגש הוא על נוחות ניהול ותפעול, בהעדר יכולת זו לא תעדכנו את האתר והוא ישכב שם בין מיליוני אתרים שהתחילו טוב ונגמרו רע.

17 צפיות0 תגובות
bottom of page