top of page

כתבה פרסומית - ערך מוסף לטקסט שיווקי


כתבה פרסומית - ערך מוסף לטקסט שיווקי

קיימת נטייה בקרב קופירייטרים מצד אחד ולקוחות מפרסמים מצד שני לקצר בטקסטים, ואכן בפרסום רצוי לדבר קצר, יחד עם זאת לא פעם אנו נדרשים להעביר הרבה מידע ללקוח ולהעניק לתכני הפרסום "ערך מערכתי" כלומר שיראה וישמע כמו ידיעה בעיתון במדור צרכנות למשל, או מדור כלכלי. שפת העיתון וטשטוש ויזואלי בין מראה של מודעה לבין מראה של כתבה מאפשר לנו להעביר מסר איכותי יותר ללקוח ולתת לו יותר סיבות להאמין. שימוש נוסף בטכניקה הזאת מתאים מאוד לחשיבת עומק בכתיבה של מאמרים לאתר האינטרנט שלכם.

כתבה פרסומית כוחה הוא במסר הכתוב, אסור לטעות שעודף טקסטים או מידע בא במקום מסר פרסומי חד וברור, ברוב המקרים כתבה פרסומית היא חלק מקמפיין פרסום ולא פעם באה בנוסף למודעת פרסום רגילה. הטקסט השיווקי הנכון הוא בסיס לדחיפת מוצר והפיכת הקורא לאקטיבי יותר וקשוב יותר למסרים שלנו. בעת האחרונה אנו רואים מקום לכתבות פרסום גם בתמהיל הפרסום האינטרנטי, כתבה פרסומית באינטרנט יכולה לבוא בשילוב של עזרים ויזואליים שלא ניתן לצרף למודעה בעיתון כגון: מצגות מוצר, השוואות וגרפים דינמיים. כתבה פרסומית היא כלי שיווקי ומסייעת לנו באופנים הבאים:

כתבה פרסומית השוואתית כתבה מסוג זה מטרתה לעודד את הקורא להשוות בין המוצר שלו לבין המוצר שאנו רוצים למכור לו. כתבה זאת מתאימה מאוד למכירת שירותים שם הלקוח בעצמו לא פעם משווה בין מה הוא מקבל לבין מה שהחבר שלו מקבל אצל הספק המתחרה. אנו נראה כתבות פרסומיות השוואתיות המתייחסות לשוק הסלולרי והטלפוניה, השוואה בין ביטוחים, בין חברות הכבלים ללווין, בין ספקי ליסינג שונים ואפילו בין בנקים. כלל בסיס הוא לא לצאת להשוואה במידה ואנו נפסיד בוודאות בהשוואה כי המוצר הוא השירות המתחרה "גדול עלינו" בכמה מספרים.

כתבה פרסומית מעודדת התנסות אחת הדרכים ליצור קשר ראשוני עם לקוח היא להזמין אותו להתנסות. ההזמנה דרך כתבה פרסומית עובר דרך יתרונותיו החזקים של המוצר או השירות, ניתן לקורא את כל הסיבות למה לנסות, נספק הנעה פעולה בתוך הטקסט קרי: הפניה לטלפון, אתר אינטרנט, הרשמה וכדומה. כתבה מסוג זה מתאימה למוצר או שירות בעל אופי חוויתי ואישי כמו חופשה למשל, מוצר טיפוח, נסיעת מבחן ברכב חדש. כתבה פרסומית תדמית \ כתבה "מתקנת" ניתן להעביר חדשות רלוונטיות למוצר או שירות אותו אנו מפרסמים דרך צינור של יחסי ציבור וקשרי עיתונות, אך לא פעם הדרישה היא תגובה מיידית להצלחה או כישלון. במידה והתקיים לדוגמה סקר השוואתי בין ספקי האינטרנט בישראל ובו זכתה חברה מסויימת, מעבר לפעילות יחסי הציבור תהיה יוזמה של מודעה בעלת ערך תדמיתי לאור התוצאות, השוואה בין המתחרים (שילוב יסודות מהכתבה ההשוואתית), ערך מוסף, סיפורי לקוח ועוד. לא פעם יוצאות כתבות פרסומיות המגיבות לאירוע בעל ערך שלילי שנועדו לתקן תדמית שנפגעה.

כתבה פרסומית - סיפור הלקוח המרוצה (טסטמוניאל) אין כמו לקוח מרוצה להעביר מסר פרסומי שכן הפרסום מפה לאוזן הוא אחד החשובים והמוצליחם שיש. כתבה פרסומית מסוג זה תתבסס על סיפור לקוח או מספר סיפורים. סיפור הלקוח יכלול את יתרונותיו המרכזים של המוצר או השירות, סיבות להאמין ולתמוך והחשוב מכל - סיבה להזדהות ולרצות גם.

ניתן להשתמש ואף מומלץ בכתבות פרסומיות ברשתות הפרסום המתאימות לשיווק באמצעות מאמרים באתרים שונים דוגמת: אאוטבריין, טאבולה ואחרים.

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page