top of page

מבצעי שיווק שקורסים או...איך גלגלים גורמים לכם להפסיד לקוחות?



מקרה מעניין שקרה לי השבוע שבהחלט היה שווה פוסט,

זה בגלל שהסיפור מתאר היטב איך מאמץ שיווק, פרסום ולקוח מאוכזב גורמים לפנצ'ר מיידי.

רציתי להחליף צמיגים ברכב אז בדקתי מספר נתונים שהיו חשובים לי לגבי העניין - כמובן שבאינטרנט.

מייד אחרי החיפושים הגיעו הפרסומות והיות וחיפשתי מותג צמיגים מסויים ממש שמחתי שקפצה לי פרסומת

מאוד רלוונטית עם המותג שחיפשתי במחיר מצויין.

ניגשתי לסניף הרשת הקרוב למקום מגוריי.

נסכם את הפרטים עד כה - לקוח חיפש מוצר, קמפיין הרימרקטינג עבד נפלא, הגיש הצעה רלוונטית והלקוח השתכנע.

עד כאן הקמפיין מקבל ציון 100 עגול, אבל מה לעשות שלעולם ישאר הגורם האנושי בשיווק ובפרסום ויהיה תמיד המכריע!

עם הגעתי לסניף למוכרן לא היה מושג על מה אני מדבר גם אחרי שצגתי לו את המבצע בטלפון,

אז הוא התקשר לבדוק - הפעולה לקחה כעשר דקות (אני בן אדם עסוק)

הוא חזר ואמר שהמבצע הוא רק לרכישה באינטרנט (מה שלא נכתב במודעה עצמה)

אמרתי בכיף אין לי בעייה אזמין באינטרנט וניגש ישר להתקנת הצמיגים.

גם לגבי זה הוא היה צריך להתקשר לברר (עוד חמש דקות המתנה מצידי)

ואז נאמר לי שזה מבצע אינטרנטי בלבד, מזמינים את הצמיגים ורק שהם מגיעים לסניף אפשר להתקין.

שאלתי שאלת סיכום פשוטה - האם אין לך את הצמיגים במלאי?

המוכן ענה שכן. פה באמת איבדתי קשר אחרי בערך 20 דקות והלכתי, לא לפני שאמרתי תודה על השירות (הוא באמת היה נחמד)

בגלל שהייתי חייב צמיגים ולא רציתי להתפשר על מותג הלכתי לסניף של הרשת המתחרה,

למרבה הפלא (או שלא) אותו מותג, בהנחה - נכנסתי, שילמתי, נסעתי.

עכשיו לניתוח מקצועי של המקרה:

  1. כאשר יש לנו פרסום עם מבצע או כל הצעה אחרת כדאי שפרטי המבצע ירדו עד לאחרון נותני השירות וזה נכון גם כשאתם לא רשת אלא רק עם מוכרן תורן אחד.

  2. כשיש מבצע לסניף או רק באינטרנט חשוב מאוד לציין זאת - פעולה פשוטה שתייצר לנו הרבה הזמנות ברשת ותמנע מלקוחות להגיע פיסית לסניפים ולהתאכזב.

  3. הכי קל זה לייצר קמפיין שעובד - חשוב מאוד שיהיה לו כיסוי בצד השני בדיוק על אותו מוצר שהלקוח - עקביות ואמת בפרסום הם מאסט!

  4. כשאתה עושה קמפיין שאין לו אבא - הלקוח המאוכזב תמיד יקנה בסוף אצל המתחרה.....אבל אתה הוא זה ששילם על הקמפיין!

תכנון קמפיין עד הקצוות ימנע מקרים שכאלה, כי בפרסום כמו בחיים צריך לנסוע באחריות ובזהירות,

ולא לאכזב לקוחות בדרך.

bottom of page