top of page

עוגת הפרסום טעימה והיא דיגיטלית בגדול!


הרבה זמן לא יצא לי לראות את חלוקת עוגת הפרסום והשבוע פגשתי את הנתונים לאחר המון זמן. עוגת הפרסום מנותחת במקצועיות ע"י קבוצת יפעת גוף המנטר ומנתח את ערוצי המדיה השונים בארץ, המידע הוא מרתק די הולך בכיוון אותו צפיתי אי שם בשנת 2000 וכולם אמרו לי שאין מצב שהפרסום באינטרנט יתפוס נתח משמעותי בעוגה....


אז מה מראים נתוני העוגה האחרונים (שנה אחורה)

  1. עולם הפרסום בדיגיטל מוביל - ואם אני זוכר נכון זאת מגמה מאז 2019, הקורונה משכה המון מפרסים לשם שראו כי טוב ונשארו. למה זה קורה? אתם בטח כבר יודעים את מה שכל מנהלי השיווק והפרסום יודעים...בפרסום דיגיטלי קל לראות לאן הולך השקל וכמה שקלים הוא מחזיר לנו, מה שלא ניתן לנתח באופן מדוייק באף מדיה אחרת.

  2. הטלוויזיה במקום השני - ערוצי הטלוויזיה המסחריים מציגים פרסומות ועדיין אוכלים חלק נכבד מהעוגה, אצלי תמיד קיים הספק לגבי איכות הפרסום בטלוויזיה בעיקר בגלל שבזמן הפרסומות רובנו הולכים להכין משהו לאכול או מזפזפים. עם כניסת ערוצי טלוויזיה בשליטה מלאה שלנו וללא פרסומות כמו כל הVOD וכמובן נטפליקס אני מניח שנראה בשנים הקרובות תזוזה נוספת מהטלוויזיה לדיגיטל. מהנתחים של עשרות אחוזים נעבור לאלה עם האחוזים הבודדים.....

  3. רדיו, עיתונות, שילוט חוצות - מהצד שלנו זה נראה כי אין שום שינוי העיתון מלא פרסומות, הרדיו מנגן לנו ג'ינגלים ותשדירים ובכל פינה שלטי חוצות. בנתוני התכלס המדיות הללו בירידה וגם המחירים שם.

  4. העובד הקבוע שדופק אותו כרטיס כבר שנים...הפרסום בקולנוע - שנים רבות הוא אוחז באחוז הבודד שלו אולי טיפה יותר, מדיה יציבה, אין לנו לאן לברוח או שאולי בדיוק אז אנחנו הולכים להביא פופקורן?

אז כל אלה מתחילת שנות האלפיים שאמרו שזה לא יתפוס.....הם לקוחות הדיגיטל הכי טובים שלי.


אז למה בעצם עדיין מפרסמים במדיות שהן לא דיגיטל?

קהל מבוגר עדיין ברדיו ובעיתונות, ועדיין אחוז נכבד רואה טלוויזיה, שלטי החוצות שם כדי להזכיר לנו מה שראינו במודעות הדיגיטל. אנחנו נראה את המדיות הללו עוד שנים רבות אבל תמהיל הפרסום בהחלט משתנה והדיגיטל מועדף ובצדק.

868 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page