top of page

עסקים במלחמה - ארגון דאטה לקוחות (פוסט 6)



אני רוצה לחבר אתכם היום לפעולה חשובה וסופר מתאימה לימים האלה, מכאן והלאה חשוב ליישם זאת על בסיס שבועי וזה טיפול בדאטה לקוחות שלכם, הביטוי המקצועי נקרא prospect list, במקור למיפוי של לקוחות פוטנציאליים ממליץ בחום למפות גם לקוחות קיימים כי הם ממש לא מובנים מאליו.


על ידי יצירת דאטה בייס של פרטי לקוחות וניהולם בצורה יעילה,

עסקים יכולים לשפר את האפקטיביות של מאמצי השיווק והמכירות שלהם.

מה שהרבה יותר חשוב זה העצמת היכולת לשמור על קשר חם עם לקוחות,

ככל שבמידע תכללו תיעוד פעילות לקוח כך תגלו עם הקשר איתו היה חם

או שצריך לטפח את הזוגיות מחדש.


מדוע חשוב ליצור ולנהל דאטה בייס של פרטי לקוחות?

מדובר בכלי שליטה עם מיפוי והבנת הפרטים הקטנים: מידע מקיף על לקוחות העסק, כולל פרטים אישיים, עסקיים, ונתונים התנהגותיים.


איך תוכלו למנף את המידע החשוב והיקר הזה?

שיווק: דאטה בייס של פרטי לקוחות יכול לשמש ליצירת מודעות שיווקיות מותאמות אישית, המיועדות לקהל יעד ספציפי.

מכירות: דאטה בייס של פרטי לקוחות יכול לשמש ליצירת תכניות קשר אישי עם לקוחות, כגון שיחות טלפון, דיוור אלקטרוני, או פגישות אישיות.

שירות לקוחות: דאטה בייס של פרטי לקוחות יכול לשמש ליצירת תהליכי שירות לקוחות יעילים יותר, כגון מענה על שאלות, טיפול בתלונות, או מתן הצעות לשיפור.

וכשמדובר בלקוחות חדשים אנו בונים רשימת לקוחות פוטנציאליים (prospect list) רשימה של אנשים או ארגונים שיש להם פוטנציאל להיות לקוחות שלנו.


תמיד חשוב למפות את הלקוחות שהכי מתאימים לכם וגם שהכי מניבים מבחינה עסקית.


מאיפה אפשר ליצור מידע כזה?


מאגרי נתונים קיימים של העסק, כגון רשימת לקוחות קיימת, רשימת משתמשים באתר האינטרנט של העסק, או רשימת תפוצה של העסק.

רכישה של רשימות לקוחות פוטנציאליים מספקי רשימות מקצועיים.

איסוף נתונים על לקוחות פוטנציאליים באמצעות מחקר שוק, סקרים, או פרסום.

איזה מידע חשוב לאוסף ולרכז?

  • שם, כתובת, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני.

  • מידע על העסק של הלקוח הפוטנציאלי, כגון ענף, גודל, מיקום.

  • מידע על הצרכים והאינטרסים של הלקוח הפוטנציאלי.

מה השלב הבא?

לאחר יצירת דאטה בייס של פרטי לקוחות, חשוב לנהל אותו בצורה יעילה. זה כולל:


עדכון נתונים באופן שוטף

מיון נתונים ושדרוג היכולות שלכם עם מערכות CRM (ניהול לקוחות)

הסרת נתונים לא רלוונטיים

מה אני מחפש ברשימות כאלה או ממליץ למקד כמרכז תהליך בניית רשימת לקוחות:

צרכים ואינטרסים: לנתב את המידע ולבנות שדות לפי תועלות שלקוח יכול למצוא במוצר או בשירות שלכם. בסיס נפלא לשיווק מעולה. התנהגות: חשוב למפות את שלבי המסע שעבר, מה רכש? מה פספסנו? מה אפשר למכור לו כרגע?


תנסו. זה עובד!


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page