top of page

עסקים במלחמה - על גבולות ומגבלות (פוסט 5)

האם גבולות או מגבלות בכל תקופה הם שליליים או שיש בהם גם משהו טוב?



התקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים מעצימה ומגבירה סימפטומים שגם ככה מגבילים אותנו בתנועה קדימה.

מי שקרא את רצף המאמרים שלי מבין שאין שום הפרדה בין האדם שאנחנו לעסק שלנו - זוהי יחידה אחת.

במאמר הזה אדבר על גבולות ומגבלות ואיך להתמודד או לעקוף אותם וכן זה בסדר גמור לעקוף, כי לפעמים מעצור בדרך הוא רגעי זמני ולא תמיד קשור אלינו.

המעצור הראשון הוא התחושה הכללית הכבדה של עצב, שכול, חוסר ודאות, פחד, על הגורמים הללו אין לנו שליטה - אנחנו כן יכולים ליצור לעצמנו שיגרה של פעולות שיעזרו לנו למקד את הראש במשהו אחר וגם לטווח קצר. לזה אני קורא עקיפה.


ניקח מגבלה אחרת שיוצרת המציאות והיא - "אני לא יכול לעבוד, להתרכז, יש לי רעשי רקע" וכדומה... גם את המגבלה הזאת ניתן לפרק בקלות, צאו החוצה - לטבע, למרחבי עבודה משותפים, לעבוד מבית קפה ליד הים, כל תנועה שתיצרו לעצמכם שיש בה מציאות רגילה ואנשים סביב - תקל ותחדד את היכולת לעבוד.


גם בעלי עסק שיש להם מקום פיסי פוגשים את אותן מגבלות ומעצורים, חשוב מאוד ליצור שיגרה להגיע לעסק, לפתוח, לתת לעצמנו וללקוחות שלנו הרגשה שכולנו כאן ונותנים פייט.


כל זה תופס גם אם המציאות גרמה לכם להתפנות פיסית ממרחב המחייה והפעילות שלכם ושל העסק.


עכשיו בואו נדבר על גבולות. מדובר בקווים (שתמיד אפשר להזיז ורצוי קדימה) שמכתיבים לנו מה נוכל לעשות או לא לעשות כרגע כבני אדם, כבעלי עסקים וכמובן כמו שאני תמיד אומר מדובר ביחידה אחת ולכן גבול אנושי מייצר גבול עסקי ולהפך.


אתן דוגמה אמיתית מהשבוע החולף, דיברתי עם לקוחה שלי על איך ליצור גדילה, התפתחות וצמיחה בעסק דווקא עכשיו! היא הביטה עלי בהפתעה מוחלטת, כאילו במילים "איך בכלל אפשר לצמוח עכשיו?"


עשינו יחד תרגיל שאני ממליץ לכם מאוד לעשות עם עצמכם, הוא מאוד פשוט ועוזר לשקף מאוד מהר מה מפריע לנו, מה עוזר ואיפה אפשר לתת קפיצה בעסק למקום של פיתוח וצמיחה.


רק אציין שבתרגיל עם הלקוחה שלי הבנו שיש לה פחד מלפרסם את העסק, כי אם נפרסם הוא יגדל, אם הוא יגדל תבוא הצלחה - ופחד מהצלחה הוא אחד הנפוצים בקרב בעלי עסקים, זה השאריות שיש לכולנו מהימים שהינו שכירים או גדלנו בסביבות שעודדו עבודה קבועה של 8:00-17:00.


אז כאן המגבלה נוצרה מפחד שאין לו בסיס - התגובה הייתה קמפיין מידי שכן התחום בו עוסקת הלקוחה (טיפול) הוא נחוץ מאין כמוהו ויש קהל שממש ממש צריך את העזרה. קמפיין עף לאוויר וביום שלמחרת כבר גויסו לקוחות חדשים.


בואו נתרגל משהו יחד:


שרטטו לכם טבלה ובה 3 עמודות אפשר גם לכתוב באופן חופשי סביב הנושאים הבאים (יש כאלה שלא אוהבים טבלאות) לנסות לכתוב הכי משוחרר ואמיתי במילים הכי פשוטות וזה בסדר גמור אם המילים פשוטות:

  1. מהם האתגרים כרגע שיש לנו בחיים הפרטיים?

  2. מהם האתגרים שיש לנו כרגע בעסק?

  3. מה אנשים הכי צריכים ממני כרגע כעסק?

תנו לחשיבה ולכתיבה את הזמן, כמה שאתם מרגישים שצריך כדי להוציא.

על הדף יצופו כל הגבולות והמגבלות, מחשבות חששות, מרגע ההצפה והכתיבה נקבל משהו ששווה זהב - הבנה עם יכולת לאתר דברים שאפשר לתקן.


זה נכון גם לשגרה שתחזור אמן בקרוב, וגם לימים האלה - בהמון מקרים שיש לנו תחושה של

תקיעות ועצירה, אפשר לתת לזה מסגרת של "הרגשה חרא", חוסר מוטיבציה.


מהרגע שכתבנו את הדברים - יש את היכולת להבין ולהתמודד ולו רק עם מעצור או גבול שאפשר לפרק ממש עכשיו.


ועכשיו גם כיוון אחר:

ברמה האישית מנסה לעבוד עם המודל הזה כל הזמן ובתקופה האחרונה, אני כותב ומביט בדפים לפחות פעמיים בשבוע ואשתף בתובנה האישית שלי לה מניח מניח שיש לי שותפים.


לפעמים גבולות זה מעולה כדי ליצור או לחזור לשגרה. הזמן הזה יצר הרגשה שכאילו יש יותר זמן פנוי או תירוץ לצאת מפוקוס, בין אם זה פוקוס אישי או עסקי - וכבר אמרנו שזה תמיד אחד.


בזמן שיש הרגשה שיש לנו חופש ועצמאות "לעשות מה שבא לנו" להמציא כל בוקר את העסק שלנו מחדש.... החופש המדומה של אפשר לעשות הכל - מייצר לא כלום.


תמיד נכון שיהיה חזון ארוך טווח ואפשרויות שונות ליצור ולעשות עוד ועוד דברים ויחד עם זאת כדי לעבוד מתוך עוגן יציב של עשייה ברורה.


עגנו את העשייה בגבולות של התנהלות, פעילות, עבודה, פעולות פשוטות שעובדות.


הגבולות האלה יהיו בבוא העת הסימון היציב ממנו אפשר לנוע קדימה ולהציב גבול חדש.


תרגישו חופשי ליצור קשר ולהעלות שאלות ודילמות, אני כאן בשבילכם

48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page