top of page

תיאוריית העדר או...מה יש לנו מכבשים?



לחשוב כמו כולם, זה להיות כמו כולם שזה בעצם mmmore of the same...

כבשה היא חיה נהדרת ויש לה אפילו יתרון שהיא חיה בעדר גדול, תומך ומגן, אבל בפרסום ושיווק זה בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים!

אלפי עסקים בארץ ומיליונים בעולם, משקיעים משאבים בכל ערוץ פרסום או שיווק אפשרי.

הקהל שצריך לקבל את המסר, גם אם מזהה את הכבשה האהובה עליו.....מתקשה לאתר אותה בתוך העדר האין סופי.

עם המעבר לעולם השיווק הדיגיטלי המצב הסתבך עוד יותר, שכן כל תוצאת גוגל או נבירה בדפי פייסבוק תציג עדרים נוספים ואין סופיים.

אז איך למעשה חלק גדול מאסטרטגיות השיווק הן ללכת עם העדר...בלי לדעת בדיוק לאן?

פרסום לצורך פרסום - כשאנחנו חלק מעדר הפרסום אנחנו נפרסם כי? נכון כי כולם מפרסמים, התוצאה היא בזבוז משאבים רבים על כלום.

פרסום כתגובה - ראינו שהמתחרה מפרסם אז גם אנחנו חייבים....גם כאן הפרסום יניב כלום.

העדר עיקביות - אם עובדים כמגיבים, ולא כמובילים ומפרסמים לצורך פרסום, סביר להניח שלא תהיה לנו כל עיקביות ואף אחד לא יזכור אותנו.

אז הנה אנחנו כאן:

עשרות ערוצים, מליוני מסרים....

כל ערוץ פרסום מוצף ורווי מסרים והצעות: עיתונות יומית, עיתונות מקומית,

רדיו ארצי ואיזורי, שלטי חוצות, תיבות הדואר מתפוצצות מרוב חומרים...

עדר ענקי שועט ומעלה אבק אך האם גם מעלה תוצאות?

איפה ההבדל בין מפרסם כזה או אחר? מה שונה במסר או בפנייה?

אז איך בכל זאת יוצאים מהעדר?

העולם הדגיטלי אמנם שינה מקצה לקצה את הפרסום ואפשרויות השיווק אך יצר גם סוג של חד גוניות בחלק מהערוצים.

לדוגמה מודעות PPC - הן מאוד דומות במבנה ובצורה, לרוב נשתמש באותן מילות מפתח כמו המתחרים ועדיין....

חייבים להכניס קצת פלפל! אסור לשכוח שמה שמחבר אנשים למסרים פרסומיים זה הרעיון היצירתי.

דפי הפייסבוק למשל הם עוד מקום בו קל ליפול לפורמט הקבוע, גם כאן שווה לתת מחשבה ולחזור לשורשי הפרסום

מה מיוחד בדף שלי? מה יגרום לאנשים לעצור לשניה? על איזה צרכים נוכל לענות להם בעזרת הדף?

בעולם שבו הרוב הולך אחרי העדר חשוב להאחז ברעיונות טובים, טקסטים חזקים, פניה ללקוח עם ערך מוסף.

אז סיפרו לכם שהתוכן הוא המלך......אבל איזה תוכן ואיך זה מתחבר לפרסום?


נמשיך לדבר, להתנסות ולתרגל בפוסטים הבאים

9 צפיות0 תגובות
bottom of page