top of page

למה אני כועס על פייסבוק?


פייסבוק היא מדיה חברתית שאי אפשר להתעלם ממנה לא בשוק המקומי ולא בפעילות בין לאומית,

אבל מצד שני בכל פעם פייסבוק מוציאה לאוויר העולם גחמה חדשה בכדי לשנות את חוקי המשחק בעיקר של עצמה ומעצבנת אותי ואת קהל המפרסמים ובעלי הדפים העיסקיים.

חשוב להבין את הרקע לשינויים והחידושים בקרב ענקיות הטכנולוגיה והוא הקרב על הקהל ואחיזה בנתח החשיפה העולמי, הקרב הגדול כמובן הוא בין פייסבוק לגוגל.

קצת רקע היסטורי:

פייסבוק כבר בתחילת הדרך הפרידו את הפעילות שלנו בפייסבוק כבני אדם וכעסקים, לטובת השימוש הפרטי קיים הפרופיל, לטובת השיווק של העסק - דף אוהדים הידוע בשמו המקומי "דף עיסקי".

עד לא מזמן זכה הדף העיסקי לחשיפה אורגנית טובה בתוך פייסבוק ובתקופה ההיא עסקנו בעיקר בכתיבה של תוכן איכותי ומעורר מעורבות בקרב הקהל.

במלחמת הוידאו בין פייסבוק לגוגל (יוטיוב) פייסבוק הגדילו את החשיפה לסרטונים באופן משמעותי כדי להוות פקטור בתחום הוידאו העולמי.

עד כאן הכל בסדר, אז על מה אני "כועס"?

למה רואים אותנו פחות ופחות בפייסבוק?

בהכרזה רשמית מודיע מארק צוקרברג על שינויים נוספים בפייסבוק שיהפכו את פייסלנד למקום חברתי יותר.....

המסקנה הלא רשמית היא יותר מקום לחברויות ברשת וקצת פחות ספייס לעסקים.

בתקופה האחרונה אנו רואים חשיפה דלה מאוד לדפים העיסקיים שלנו אחרי שכולנו השקענו בהם זמן, מאמצים וציפינו לקבל קצת בחזרה לפני שנפתח את הארנק.

כלומר כדי להחשף טוב בפייסבוק חייבים לשלם. מצד שני יש צורך לשלם על תוצאות פרסום שאינן מניבות תוצאה כלכלית - כמו מעורבות בפוסט או לייקים לדף.

האם נראה גל נטישה של עסקים וסגירת דפים עיסקיים?  ממש לא.

פייסבוק בישראל עומדת על מעל 6 מליון משתמשים נכון להיום (ע"פ נתוני מערכת הפרסום שלהם)

אם מניחים את המספר הזה ביחס לאוכלוסיה בארץ (8 מליון)  לדעתי אין לזה תקדים בכל העולם!

אז מה עושים?

עד לשינויים ולהכרזות שיבואו עלינו לטובה בעתיד יש לקחת בחשבון שפעילות אורגנית בפייסבוק לעמודים מעט ולא נחשפת ולכן יש צורך ליצור קמפיין לחשיפה והגדלת המעורבות בדף.

עבודה עם וידאו וכלי ה-LIVE בהחלט משפרים את החשיפה האורגנית וחשוב להשתמש בהם באופן קבוע ובמקרים מסויים להעדיף אותם על פוסטים רגילים.

לשלב את הפרופיל הפרטי שלכם וגם רשתות חברתיות נוספות - שם החשיפה טובה יותר!

לא לסמוך על היכולות האורגניות של פייסבוק ולתמוך את התוכן בקמפיינים אבל רק את התוכן ששווה קמפיין, אין סיבה לעשות BOOST לפוסט שלא תורם לך שיווקית ומקדם מוצר או שירות.

עוד משהו שיכול לעזור זה ללמד את האוהדים שלכם שיש להם שליטה על מה שהם רואים בתוך פייסבוק, אם הם רוצים לראות יותר מהדף שלכם שפשוט יגדירו את זה בהגדרות הפיד שלהם:

לוחצים עם כפתור "עקוב" בחלון שנפתח, ניתן למקם את הדף בו תרצו לצפות במיקום יותר גבוה בפיד שלכם ולשלוט בו, אם אתם מעוניינים לקבל התראות מדף זה. פונקציה נהדרת כדי לסדר מחדש את הפיד שלכם ולראות את מה שבא לכם, במיקום גבוה יותר בעידכונים.

כמובן שאם בא לכם לקבל יותר עידכונים מעניינים מהדף שלי אתם מוזמנים לעקוב אחרי יותר :)


דבר אחרון והוא בהחלט השורה התחתונה: אפשר וצריך לבחון את ניהול הזמן הדיגיטלי שלכם מחדש!

אם עד היום יצא לנו להשקיע X זמן בניהול הדף והעלאת של פוסטים אפשר לנהל מחדש את הזמן שלנו ולמצוא דרכים אחרות ומניבות יותר לגייס קהל מתעניין. ממש כדאי לצפות בסרטון שהכנתי (שיעור של 8 דקות סך הכל) על הדרכים להגדלת החשיפה האורגנית במדיה החברתית (מצריך רישום לאתר אבל הצפייה היא חינם)

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page