top of page

היום יותר מתמיד - מסחר מקוון!


אנחנו כבר כמה שנים טובות קונים או מוכרים און ליין, התקופה האחרונה סייעה לעולם המסחר המקוון לקבל קפיצת מדרגה משמעותית ואחוז הקנייה ברשת עולה במאות אחוזים. הכנתי לכם פוסט ארוך, אפילו ארוך מאוד הסוקר את השלבים בדרך לעבוד און ליין ולמכור מוצרים או שירותים.


חשוב לי מאוד להדגיש כי עסק של מסחר מקוון הוא בדיוק כמו עסק אמיתי ומצריך השקעה, תכנון, חשיבה, שיווק ופרסום. ממליץ לעיין גם במאמר הזה לפני.


מסחר מקוון – הדרך להגיע ולמכור לקהל גדול מאוד ומגוון בארץ ובעולם מהם היתרונות המרכזיים במסחר מקוון: •שימוש באינטרנט ובטכנולוגיה כפלטפורמה למסחר ומכירות.

•הגעה וחשיפה ממוקדת לקהל גדול מאוד, שימוש בטכנולוגיות פרסום חכמות ויעילות.

•יצירת קשרי לקוחות \ מועדון לקוחות

•גישה לשווקים מגוונים מנקודה קטנה על המפה מהם היתרונות לעסק עצמו? •עלויות שוטפות נמוכות

•תחילת עבודה כמעט מיידית

•אין עלות של הקמת חנות פיזית – עיצוב, שכ"ד, ארנונה

•מערך ממוחשב יעיל ומדוייק לניהול העסק

•לא תמיד צריך להחזיק מלאי!



כל הדרכים מובילות אל מסחר מקוון

התקופה האחרונה היתה קפיצת מדרגה אמיתית בשימוש במסחר מקוון אבל הדרך לשם נסללה הרבה לפני. עלויות טרום מכירה הכרוכים בחנות הן עצומות: שכר דירה, ארנונה, מלאי, עלות שילוט ועוד ועוד ועוד. מרכזי הערים מתרוקנים אט אט מחנויות ואילו בקניונים כיום רואים רק את הרשתות הגדולות. מצד אחד דרמה ואפילו טרגדיה אבל מצד שני הזדמנות ענק עליה עוד נדבר רבות במהלך הפוסט הזה. נקודות משמעותית שזהיתי ע"פ הבנתי לדחיפה של המסחר המקוון קדימה וככל שתתקדמו הלאה לקראת עסק של מסחר מקוון תבינו את הגדולה שלו והיכולות ליצור עסק שהוא חנות במינימום עלויות.

•עסקים ורשתות מחפשים רווחיות גבוהה

•הקמת חנות\סניף מצריך השקעת סכומי עתק

•ההשקעה מחזירה עצמה אחרי זמן רב – במסחר המסורתי

•עלויות תפעול כבדות מאוד

•עלויות מלאי \ מלאי מת ובלאי

•הלקוח מטייל בקניון אבל קונה יותר און ליין

•תחומי מכירה רבים "עברו" לרשת

•ברשת תהליך הקנייה חכם יותר

•במסחר המסורתי קשה מאוד להיות תחרותי


מה ניתן למכור און ליין?

מוצר פיסי \ דרופשיפינג

מוצר דיגיטלי

תכנית שותפים

שירות – מכירת שירות און ליין (עיצוב\תכנות\שירותי משרד)


סוגי פלטפורמות מסחר מקוון

קיימות מספר אופציות לבחירה והקמה של חנות וירטואלית נדבר על כולן וכמובן יתרונות וחסרונות בכל פלטפורמה: זירות מסחר עולמיות או מקומיות דוגמת אמזון, איביי ואחרות יתרון: ריכוז עצום של לקוחות פוטנציאליים חיסרון: עלויות ועמלות פר עסקה וגם עלות על איחסון פיסי של המוצרים חנות עצמאית - מוצר מדף, כלומר שימוש בתוכנת חנות של ספק

יתרון: הקמה מהירה יחסית, עלות סבירה

חיסרון: חתונה קתולית על הספק


חנות קוד פתוח - דוגמת חנות וורדפרס

יתרון: החנות היא שלנו ואנחנו יכולים לפתח ולהתפתח בקצב שלנו

חיסרון: התחזוקה היא עלינו כמו גם ענייני אבטחה


כמובן שבכל המקרים בהן לא נשתמש בזירה עולמית, יש לתת דגש לאבטחת האתר והמידע שבו, שימוש בתקן מאובטח SSL (סימן המנעול בגלישה) כי בלעדיו לקוחות לא יכנסו לקנות ויש לSSL גם השפעה על קידום האתר בגוגל.


יתרון המסחר המקוון עבורכם - או איך העסק שלכם הופך תחרותי יותר

חיסכון של עלויות תפעול ותחזוקת חנות רגילה בא לידי ביטוי בעובדה שלעסק עם חנות מקוונת נשאר יותר כסף ביד. עסק מקוון הוא גמיש יותר עם הוצאות קבועות ברורות ועם הרבה פחות סיכונים. את הפער החיובי הזה ניתן וצריך להשקיע בתחרות: מחירים טובים, מבחר ואופציות ללקוחות שגולשים בחנות, יכולת גמישות מירבית והכי חשוב השקעה בשירות מעולה. כל מה שהזכרתי עד כה הוא יתרונם העצום של בעלי עסקים קטנים ובינוניים על רשתות ענק! החשוב מכל - היכרות אישית של הקונה איתכם ותגבור הקשר טלפונית או בצ'אט, לפני אחרי ובמהלך המכירה.


בוקר טוב יש לך עסק! בכל תהליך בו אני מלווה אנשים בדרך להקמת חנות און ליין אני מדקלם את החוקים הבאים :)

•עסק און ליין מתנהל בדיוק כמו עסק רגיל

•קמים בבוקר לעבודה

•על אף אחד לא נפלו מיליונים בלי לעבוד קשה

•חשיבות הניהול עצומה בעסק און ליין

•גם עסק דיגיטלי צריך לשווק

•עסק און ליין צריך להיות ערני, לזהות טרנדים, להביא מוצרים מעניינים ולחדש כל הזמן


תכנון החנות – לפני ההקמה

תכנון חנות בין אם אמיתית או וירטואלית זה מדע מרתק. חשוב לתכנן היטב ובצורה יצירתית את הנקדות הבאות: תנועת הגולש באתר, כמה נוח למצו דברים, כמה קל לנהל את עגלת הקניות, כמה פשוט הוא תליך ההזמנה והתשלום. חשוב מאוד לבלות בחנוית און ליין מהארץ ומהעולם ולהרגיש דברים שעושים לכם טוב בתור לקוח ודברים שמציקים לכם או פוגמים בחווית הקנייה, כך יהיה לכם קל יותר לתכנן את החנות שלכם.


הסוד האמיתי להצלחה במסחר מקוון...

חווית הלקוח והשירות היא חלק מרכזי המיתוג העסק, רצוי לאגור לקוחות לרשימת תפוצה וליצור מועדון לקוחות "שווה". חשוב ליצור קשר ישיר וטלפוני עם כל קונה. תמיד חשוב למצוא דרכים לתגמל ולרגש לקוחות עם קבל המשלוח – אריזה מעניינת, בונוסים, קופונים וכדומה

1,795 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page